تقویم تاریخ در آینه ورزشی 13 خرداد

امروز 13 خرداد 1393 هجری خورشیدی، برابر با 5 شعبان سال 1435 هجری قمری و 3 ژوئن 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 67 سال پیش در چنین روزی مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی تهران برگزار شد. در ماده 24 کیلومتر استقامت محمد بیابانی به مقام نخست رسید و در یک کیلومتر سرعت غلامعلی شاه نظری اول شد.

همچنین 67 سال پیش در چنین روزی، مسابقه نهایی کشتی پهلوانی ایران بین ابوالقاسم سختری از خراسان و ضیا میرقوامی از تهران برگزار شد. 4 ثانیه مانده به پایان مسابقه، ضیا میرقوامی توانست سختری را ضربه فنی کند و پهلوان کشور شود. مسابقات پهلوانی کشور در 2 ساعت برگزار می‌شد.

66 سال پیش در چنین روزی تیم تنیس روی میز ایران برای شرکت در مسابقه بین‌المللی اتریش به وین رفت.

اعضای تیم ملی ایران عبارت‌ بودند از: امیر اهتشام‌زاد، مهندس مهتدی، مدرسی و خاموشی. سرپرستی تیم ایران را محمود حاجبی، رئیس فدراسیون ایران برعهده داشت. 

62 سال پیش در چنین روزی، مسابقات قهرمانی دو و میدانی تهران به پایان رسیده و در دوی 5 هزار متر علی باغبانباشی، در دوی 400 متر سعادت، در دوی 800 متر گل‌وردی پیمانی، در دوی 110 متر با مانع ایرج صفا، در دوی 400 متر با مانع پرویز سیلابی و در پرتاب وزنه و پرتاب دیسک یورا عبد‌العین به مقام قهرمانی رسید. 

58 سال پیش در چنین روزی، فدراسیون دو و میدانی ایران اعلام کرد که در یک سال مربیگری "کووچ" مربی آمریکایی، 64 رکورد دو و میدانی ایران شکسته شد. آقایان باغبانباشی، پیمانی، زندی، زندآسا، کمانه و شاخوره در تغییر رکوردهای ایران سهم بیشتری داشتند.

58 سال پیش در چنین روزی، تیم ملی تنیس روی میز پاکستان به تهران آمد تا در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های تهران با تیم‌های آرارات، شعاع، دانشگاه، نیک‌نام و تهران مسابقه دهد.  در دیدار پایانی مسابقات انفرادی امیر اهتشام‌زاده از تهران بر احسان الدین احمد از پاکستان پیروز شد و مقام نخست را بدست آورد. در دیدار رده‌بندی هوشنگ بزرگ‌زاده، صادق‌عبداله‌ را شکست داد و بر سکوی سوم ایستاد.

57 سال پیش در چنین روزی، به دعوت فدراسیون کشتی ایران آندربرک، مربی فرنگی‌کاران سوئدی که از قهرمانان صاحب‌نام و دارنده مدال طلای المپیک بودبرای آموزش کشتی‌گیران ایرانی به تهران آمد.

50 سال پیش در چنین روزی، محمد‌ نصیری، وزنه بردار دسته‌ سنگین وزن در رقابت‌های وزنه‌برداری انتخابی تیم ملی رکورد جالبی برای ایران به ثبت رساند.  نصیری با بلند کردن 92 کیلو و 500 گرم در حرکت پرس 82 کیلو و 500 گرم در حرکت یک ضرب و 117 کیلو و 500 گرم در دو ضرب و با مجموع 292 کیلو و 500 گرم توانست 16 کیلو و 500 گرم رکورد ایران و یک کیلو و 500 گرم بر رکورد آسیا بیافزاید.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسابقات ، کشتی ، قهرمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار