نقاشی‌هایی که در پس کوه‌های جماران تداعی کننده یاد امام (ره) هستند

فرهنگسرای امام (ره) همزمان با بیست و پنجمین سالگرد امام (ره) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران ؛صبح امروز سه شنبه 13 خرداد ماه همزمان با سالروز ولادت اما زین العابدین (ع) و همچنین در آستانه ارتحال امام خمینی (ره)، فرهنگسرای امام (ره) با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و اعضای شورای شهر افتتاح شد. به محله ی جماران که می‌رسیم، ناخواسته به یاد امام (ره) و خاطرات او می‌افتیم. در خیابان شهید امیر سلیمانی به باغی زیبا و بزرگ می‌رسیم که اطراف آن با دیوار چینی به رنگ آجری مشخص شده است.  در هنگام ورود به باغ، جمعیت نسبتا زیادی داخل این باغ دیده می‌شوند که همگی برای افتتاح این فرهنگسرا آمده بودند.

کمی جلوتر که می‌رویم محوطه‌ای زیبا با آن‌ نما و باغ گل توجهمان را به خود جلب می‌کند و در کنار این آب نماها چندین نقاش با بوم و قلم خود مشغول کشیدن نقاشی هستند که برخی چهره‌ی امام، برخی شعر و یا نوشته‌ای از او را بر روی بوم‌های خود در کنار فضایی زیبا و بهاری ترسیم می‌کنند و با گذار از کنار این نقاشی‌ها کلام امام را با خود زمزمه می‌کنم.

از پله‌های این باغ که به سمت پایین می‌روی و از آن پایین که به نمای ساختمان نگاه می‌کنی نام زیبای فرهنگسرای امام (ره) بر روی سر در این فرهنگسرا در پشت کوه‌های جماران خود نمایی می‌کند.

در گوشه‌ای از حیاط این فرهنگسرا یک میز از نوشیدنی‌ و میوه برای پذیرایی مدعوین تدارک دیده شده بود، که مدعوین در کنار پذیرایی خود از فضای زیبا و دیدن بوم‌های نقاشی استفاده می‌کردند.

مشغول تماشای این منظره‌ی زیبا بودیم که "شهاب مرادی" رئیس سازمان فرهنگی هنری وارد فرهنگسرا شد و پس از سلام و احوال پرسی با مهمانان و جوانانی که هر کدام او را دعوت به عکس انداختن در کنار خود می‌کردند،خبرگزاری‌ها منتظر او بودند تا با ضبط مصاحبه از جزئیات افتتاح این فرهنگسرا جویا شوند که در آخر موفق به امر شدند.

قسمت بالای حیاط این فرهنگسرا دو ردیف صندلی برای اجرای مراسم چیده شده بود، که مهمانان به سمت صندلی‌ها رفتند که بعد از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی مراسم آغاز شد و بعد از سخنرانی و همچنین سرود خوانی گروه دانش آموزی، مهمانان به سمت ساختمان ورودی فرهنگسرا رفتند و انصاری موسس نشر آثار امام (ره) و حجت الاسلام شهاب مرادی، از فرهنگسرای امام (ره) رونمایی کردند، که پس از ورود به این ساختمان، عکس‌هایی در ابعاد بزرگ از امام خمینی (ره) در مراحل مختلف زندگی خود نمایی می‌کرد و انسان را به فکر می‌انداخت و یاد آن روزها را برایش تداعی می‌کرد و بعد همگی در بالکن این فرهنگسرا عکس یادگاری گرفتند تا این روز در قالب تصویر برای آیندگان به ثبت برسد و با تاسیس این فرهنگسرا و انجام برنامه‌های مختلف در راستای اهداف انقلاب و راه امام (ره) زمینه‌ای برای شناسایی شهروندان و آیندگان با سیره و راه حضرت امام (ره) و ولایت فقیه فراهم شود.


گزارش از سمیه مردانی

انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگ ، سرای ، امام ، سالگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار