معاون دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری

رقابت شدید منجر به کیفی شدن "جذب اعضای هئیت علمی" می‌شود

با توجه به افزایش ظرفیت کارشناسی ارشد و دکتری شاهد رقابت شدید در جذب اعضای هئیت علمی هستیم و همین امر منجر به کیفی شدن جذب در دانشگاهها شد.

مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت:با توجه به افزایش ظرفیت کارشناسی ارشد و دکتری مشکلاتی بر سر راه جذب بورس داخل در دانشگاههای رخ می‌دهد و این در حالی است که فارغ التحصیلان دکتری باید به این نکته توجه داشته باشند که تنها محل خدمت آنها دانشگاهها نیست.

وی افزود: یکسری از فارغ‌التحصیلان در دانشگاهها به عنوان عضو هیئت علمی جذب می‌شود و سایر افراد باید در بخشهای صنعتی و خدماتی جذب شوند.

صدیقی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص اینکه دانشجویان رشته‌های علوم انسانی که باید در دانشگاهها جذب شوند، در سایر ارگانهای صنعتی و تولیدی امکان جذب وجود ندارد، اظهار داشت: هم اکنون رقابت بسیار زیاد است و ما هم در این مسیر رقابت، مجبوریم فعالیت و جذب را به صورت کیفی‌تر انجام دهند تا بهترین افراد وارد شوند، چنانچه هم اکنون معدل 15 در کارشناسی و 17 برای کارشناسی ارشد، متقاضیان ورود به دکتری براساس سازمان سنجش تعیین شده است چرا که این افراد قرار است، عضو هئیت علمی دانشگاه شوند و باید در قابلیت کامل را دارا باشند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار