پرس‌ تی‌وی گزارش داد

فراخوانی خودروهای معیوب، کابوس پرهزینه "جنرال موتورز"

شرکت خودروسازی جنرال موتورز در هفته‌های اخير دچار مشکلاتی شده است که نقص فنی این خودروها ده‌ها نفر را به کام مرگ فرستاد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، شرکت جنرال موتورز از آغاز سال 2014 تاکنون، حدود 15 ميليون و 800 هزار خودرو را فراخوان داده است که بيش از هر زمان ديگري در ميانگين ساليانه خودروهاي فراخوانده شده اين شرکت است.

اين شرکت در پنج ماه گذشته اين خودروها را در 29 مورد فراخوان داده است. تعداد خودروهاي فراخوان شده اين شرکت در پنج ماه گذشته بيش از کل خودروهاي فروخته شده آن در پنج سال گذشته است. پنج سال پيش شرکت جنرال موتورز درخواست اعلام ورشکستگي را مطرح کرد.

فراخوانده شدن اين خودروها به شرکت به علت بروز مشکلاتي ازقبيل داغ شدن موتور و بروز حريق در آنها بوده است. اين خودروهاي فراخوان داده شده از نوع  "شورلت آويو" هستند.

فراخوان شدن خودروها به کابوس شرکت جنرال موتورز تبديل شده و براي اين شرکت بسيار پرهزينه شده است. شرکت جنرال موتورز هفته گذشته پرداخت جريمه 30 ميليون دلاري را متقبل شد.

مسئولان اين شرکت اعلام کرده اند فراخوان خودروهاي جديد اين شرکت براي جنرال موتورز 400 ميليون دلار هزينه به همراه دارد. در کنار اين هزينه ها بايد توجه داشت که اين شرکت در سه ماهه نخست فعاليت امسال خود، يک ميليارد و 300 ميليون دلار به علت هزينه هاي ناشي از فراخوان خودروهاي معيوب، متضرر شد.

بر اساس این گزارش، از زمان آغاز فراخوان خودروهاي معيوب اين شرکت در ماه فوريه تاکنون، ارزش سهام اين شرکت در بورس آمريکا شش درصد کاهش يافته است.

انتهای  پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار