آلیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

طرح سیاست‌های جمعیت تعالی خانواده در اولویت کار مجلس/ فعال‌شدن دستگاه‌های متولی کاهش سن ازدواج و طلاق

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح سیاست‌های جمعیت و تعالی خانواده به مجلس خبرداد وگفت: این طرح به زودی در الویت کار مجلس قرار خواهد گرفت.

فاطمه آلیا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ارائه طرح سیاست جامعیت تعالی خانواده در مجلس، کمیسیون اصل رسیدگی کننده به آن را کمیسیون فرهنگی دانست و اظهار داشت: البته با توجه به جامعیت این طرح کمیسیون‌های بهداشت ودرمان و عمران نیز به بررسی این موضوع پرداخته‌اند.

وی با تاکید برجامع بودن این طرح درخصوص بررسی عوامل موثر در کاهش سن ازدواج ومشکلات مرتبط در رابطه با ازدواج، تحصیل و سربازی جوانان ونیز فعال نمودن سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در جهت برطرف نمودن موانع به بیان 55 ماده در این طرح اشاره نمود و افزود: جامعیت این طرح نظیر لایحه حمایت از خانواده در سال‌های گذشته است که بررسی و تصویب آن به میزان یک دوره کامل مجلس بود که البته امیدواریم این زمان درخصوص بررسی و تصویب این طرح کاهش یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه از بستر سازی جهت فعال نمودن دستگاه‌های متولی  و پررنگ نمودن نقش عوامل فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و باورهای دینی در جهت کاهش آمار طلاق و حمایت از فرزندآوری را به عنوان بخش دیگر این طرح یاد کرد و اظهار داشت: مسائل مرتبط با دوران بارداری، امنیت شغلی، حمایت و مراقبت از نوزادان و مرخصی‌های والدین درخصوص نگهداری از فرزند زیر 5 سال از دیگر مسائل اشاره شده در این طرح است.

االیا با یادآوری تصویب این طرح در فروردین ماه سال جاری در کمیسیون تخصصی اظهار داشت: قرار است این موضوع در کمیسیون‌های اجتماعی، اقتصادی، امنیت ملی، سیاست خارجی، برنامه و بودجه، مطالبات، شورا و امور دارایی‌ها، قضایی وبه ویژه عمران و بهداشت بررسی گردد که البته اکثر کمیسیون‌های مجلس به ارائه نظرات خود دراین خصوص پرداخته اند.

وی در پایان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری و تاکید ایشان مبنی بر رفع معضلات مطرح شده خاطرنشان کرد: با توجه به الویت بودن، این موضوع به زودی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و بررسی آن حداقل به میزان سه هفته در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
ما دختران گناهی نداریم که قربانی شدیم قربانی شرایط سخت پس لطفا تا بیشتر از این عمرمون به فنا نرفته فرهنگ سازی کنید البته فقط توی ایران چیزی به نام سن ازدواج داریم و قانون زن باید کوچیکتر از مرد باشه گرچه خود پیامبر از همسرش چندین سال کوچیکتر بود
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۲۲:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
به ما كارمندهايي كه مشكل ناباروري داريم مرخصي براي درمان بديد تا بريم سراغ فرزندآوري. ما كه از مراكز درماني دوريم بيشتر از يكماه در سال بايد صرف كارهاي درمانمون بكنيم. بخاط همين خيلي وقتا بي خيالش ميشيم
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۹:۱۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
شغل نیست که امنیت شغلی باشه... ملت بیکارن... تورم داره بیداد می کنه... شما فکر بچه ای؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
من پسرم خانم راست میگه کاری هم برا دخترا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
فکری هم برای دخترانی که سنشون بالاست کنید .
آخرین اخبار