قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف:

نتیجه ارزیابی طرحهای کلان ملی تا 15 روز آینده اعلام می شود

قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف گفت: کارگروه های ارزیابی طرح های کلان ملی از فردا به صورت رسمی فعالیت خود را برای ارزیابی این طرح ها شروع می کنند و نتیجه تا 15 روز آینده اعلام می شود.

به گزار ش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، محمد ابویی اردکان قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف در همنشست طرح های کلان ملی، پژوهش و فناوری علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آخرین وضعیت طرح های کلان که فراخوان آن از سال 1389 شروع شده بود در این همنشست اعلام شد.

وی افزود: در حال حاضر نقشه راه 50 درصد طرح‌ها تهیه شده است که بقیه این طرح ها باید مراحل تصویب را طی کنند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: تا 15 روز آینده کارگروه های 7 نفره فعالیت خود را برای ارزیابی طرح های کلان ملی آغاز می کنند.

وی در خصوص مابقی 50 درصد طرح های تکمیل نشده گفت: این طرح ها باید طی مراحلی بتوانند نقشه راه خود را تعیین کنند که در حوزه فناوری های نرم، تاکنون نقشه راه تهیه نشده است به دلیل اینکه از لحاظ روش و متد انجام برای این طرح ها مشکلاتی دارند ولی در طرح هایی که فناوری سخت هستند راحت تر می توان نقشه راه داشت.

وی همچنین افزود: امروزه شیوه بررسی نقشه راه فناوری ها در حوزه نرم از جمله علوم انسانی صورت می گیرد که در حال بررسی شیوه نامه برای تعیین نقشه راه این طرح ها هستیم.

ابویی اردکان افزود: در سال گذشته ردیف اختصاصی طرح های کلان ملی در مجلس مصوب شد و برای آن 42 میلیارد تومان اعتبار داده شد که برای اجرای این طرح ها کافی نیست.

وی گفت: طبق مصوبه شورای عتف 50 درصد طرح های کلان از طریق دستگاه های اجرایی است که در حدود 800 میلیارد تومان است و بقیه این بودجه از طریق دبیرخانه صورت می گیرد.

آشنایی کارگروه های ارزیابی طرح‌های کلان ملی با روش شناسی فناوری نرم
در این هم‌نشست مهدی سجادی فر معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: در این همنشست مقدمات روش شناسی تکنولوژی نرم مورد بررسی قرار می گیرد که در مرحله تکمیل است و امیدواریم در کمیسیون دایمی شورای عالی عتف مورد تصویب قرار گیرد.

وی افزود: در آخرین جلسه شورای عالی عتف در اسفندماه 92 ، طرح های کلان ملی که از جنبه تقاضامحوری برخوردار هستند به تصویب رسید. این بدان معنا است که دستگاه سفارش دهنده از طریق حمایت 50 درصدی از این طرح ها باید نشان دهد که حمایتشان می کنند.

سجادی فر گفت: همچنین در این جلسه تصویب شد که باید برای طرح های کلان ملی یک کارگروه 7 نفره تشکیل شود تا طرح ها را مورد ارزیابی قرار دهد و نتیجه این ارزیابی ها در آخر خرداد ماه منعکس شود که تعیین شود طرح به ادامه بپردازد یا خیر.

وی گفت: کارگروه های ارزیابی طرح های کلان ملی به دو دسته فناوری نرم و سخت تقسیم می شوند که در این همنشست، مقدمات روش شناسی طرح های تکنولوژی نرم مطرح می شود که هدف آشنایی اعضای کارگروه با مبنای روش شناسی طرح های تکنولوژی نرم است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار