در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) صورت می گیرد:

استقرار ۳ بیمارستان صحرایی، ۲۰ درمانگاه، ۳۰۰ آمبولانس و ۱۳۰۰ تکنسین اورژانس

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام (ره) از آماده باش تمام بیمارستانهای کشور، استقرار ۳ بیمارستان صحرایی، ۲۰ درمانگاه، ۳۰۰ آمبولانس و ۱۳۰۰مأمور اورژانس در اطراف حرم مطهر امام (ره) خبر داد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر رضا دهقانپور گفت: مرکز اورژانس تهران مانند سالهای گذشته به عنوان نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران و هماهنگی سایر دستگاهها فعالیت می‌کند و در این راستا 3 کمیته تخصصی بهداشت و درمان، تشریفات و پشتیبانی تشکیل شده است.

وی گفت: یکی از این کمیته ها، کمیته بهداشت، درمان و امداد و نجات است که با همکاری ارگانهای مختلفی از جمله مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور، دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، البرز و سایر دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان امداد و نجات هلال احمر، بهداری نیروهای مسلح و نیروی انتظامی، بسیج جامعه پزشکی، سازمان تأمین اجتماعی، شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی و مراکز آمبولانس خصوصی فعالیت می کند.

آماده باش بیمارستان های سراسر کشور برای ارائه خدمت به زائران

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام (ره) افزود: به تمام بیمارستانهای سراسر کشور برای ارائه خدمت به زائران حرم حضرت امام اعلام آماده باش شده است و در حوزه عملیاتی و خدمت رسانی نیز 3 بیمارستان صحرایی و 20 درمانگاه سرپایی برای خواهران و برادران در اضلاع مختلف حرم مستقر شده است.

وی ادامه داد: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و فوریتهای پزشکی تمام نیروها و پایگاههای اورژانس شهری و جاده ای در این ایام در حالت آماده باش هستند و 1300 مأمور اورژانس نیز در محدوده حرم در پایگاههای مرکز فوریتهای پزشکی حضور  دارند.

دهقانپور گفت: دستورالعمل های بهداشتی و درمانی نیز برای ارائه خدمات مناسب به تمام مراکز تابعه ابلاغ شده است و اقدامات لازم برای نظارت بر طبخ غذا و آبخوری ها انجام می شود.

وی ادامه داد: از مردم می خواهیم که از مصرف مواد غذایی فاسد شدنی و کنسروهای غیر مطمئن و به خصوص آب آشامیدنی غیر بطری و نامطمئن خودداری کنند. همچنین در استفاده از یخ ها نیز دقت کنند و از یخ های غیر مطمئن استفاده نکنند.

رئیس اورژانس تهران ادامه داد: سال گذشته ستاد بهداشت و درمان مراسم بزرگداشت حضرت امام(ره) در مجموع به 6100 زائر خدمات ارائه کرد و حدود 75 نفر را نیز به بیمارستان اعزام کردند.

وی اضافه کرد: با وجود آماده باش همه بیمارستانهای تهران، بیمارستانهایی که به حرم نزدیکتر هستند مانند بیمارستان شهدای هفت تیر و بیمارستان فیروزآبادی بیشتر در این زمینه همکاری دارند.

دکتر دهقانپور ادامه داد: مهمترین نگرانی ما بروز گرمازدگی و حوادث ناشی از ازدحام جمعیت است به همین علت از همه زائران می خواهیم که آب آشامیدنی سالم و مطمئن را همیشه همراه خود داشته باشند، در زمان گرما و شدت آفتاب در محل های باز و در معرض تابش مستقیم خورشید نباشند و مراقب آفراد آسیب پذیر مانند کودکان و افراد مسن نیز باشند.

وی گفت: رانندگان کاروانها نیز در نظر داشته باشند که سلامت و جان زائران به عملکرد مناسب آنها بستگی دارد و از آنان می خواهیم که قبل از رانندگی استراحت کافی داشته باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار