یدیعوت آحارانوت:

سه هزار تروریست غربی در کنار تروریست‌های سوری می‌جنگند

11 هزار تروریست خارجی هم اکنون در سوریه حضور دارند. حدود سه هزار نفر از این افراد از کشورهای غربی آمده اند و این نگرانی عمده وجود دارد که با دریافت آموزش های تروریستی از سازمان هایی نظیر جبهه النصره و داعش به صدور حملات تروریستی به خارج از سوریه کمک کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه یدیعوت آحارانوت، اولین حمله انتحاری یک آمریکایی در سوریه، به بحث ها درباره افزایش حضور تروریست‌های خارجی در جنگ داخلی سوریه و خطر ناشی از آن برای کشورهای غربی مجددا دامن زد.

به گفته مسئولان اطلاعاتی بیش از 70 آمریکایی به منظور جنگ علیه دولت اسد، وارد سوریه شده اند. یکی از این افراد منیر محمد ابوصالح شهروند آمریکایی ساکن فلوریدا بود که هفته گذشته اولین آمریکایی کشته شده در حمله انتحاری در سوریه نام گرفت.

یازده هزار تروریست خارجی هم اکنون در سوریه حضور دارند. حدود سه هزار نفر از این افراد از کشورهای غربی آمده اند و این نگرانی عمده وجود دارد که با دریافت آموزش های تروریستی از سازمان هایی نظیر جبهه النصره و داعش به صدور حملات تروریستی به خارج از سوریه کمک کنند. 

انگلیس و فرانسه در بین کشورهای غربی، به ترتیب با ارقام 700 و 400 نفر، بیشترین جنگجو را در بین تروریست‌های سوری دارند. انگلیس در تلاش برای مهار بازگشت این افراد به کشورش، شهروندی بیست نفر را باطل کرده است و بازداشت های مرتبط با سوریه را افزایش داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار