وزیر آموزش و پرورش:

نقش کلیدی معلم در انتقال فرهنگ/ جلب اعتماد گام اول در تربیت دانش آموزان

علی اصغر فانی گفت: از کارکردهای جدی آموزش و پرورش در دنیا انتقال فرهنگ است چه در داخل آموزش و پروش معلمان نقش کلیدی در انتقال فرهنگ دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پروش در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت معلم شهید جواد نوروزی گفت: امام امت می‌فرمایند معلمین نقش انبیاست و وظیفه معلم هدایت جامعه به سوی خداوند است. معلم نقشی در نظام تعلیم و تربیت دارد به طوری که پیامبر اکرم (ص) خود را معلم نامیده است.

وی درادامه افزود: معلمین جانباز پرچم هدایت، وفا و ولایت مداری هستند از این منظر همکاران فرهنگی ومعلمان جانباز نقش منحصر به فرد و ممتازی دارند. در سال فرهنگ، اقتصاد همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی نقش آموزش و پرورش را در رابطه با توسعه فرهنگ مورد تاکید قرار می‌دهیم. استکبار جهانی از هدف گیری معلمان ما تنها یک پیام دارد و آن این است که برای ضد انقلاب ما روشنایی وهدایت خطرناک است.

فانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش کار هدایت را انجام می‌دهد، تصریح کرد: کاری که معلمان انجام می‌دهند نشان دهنده آن است که اعتماد دانش آموزان را جلب کرده‌اند زیرا گام اول در تربیت جلب اعتماد دانش آموزان است وقتی اعتماد دانش آموزان جلب می‌شود معلمان نفوذ کلام پیدا می‌کنند و دشمنان نیز از همین مسئله هراسانند.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: در سال‌های 60 و64 من مدیر کل آموزش و پروش در کردستان بوده‌ام در کردستان آن سال‌ها هم شاهد ضد انقلاب‌هایی بودیم که تقریباً همین هدف‌ها را دنبال می‌کردند. حضور آموزش و پرورش در آن سال‌ها در کردستان و حضور آموزش و پرورش امروز در سیستان و بلوچستان به منظور هدایت گری، روشنگری و تربیت نسل آینده کشور می‌باشد و اما امروز خوشحالیم که آموزش و پرورش رسالت خود را به خوبی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از کارکردهای جدی آموزش و پرورش در دنیا انتقال فرهنگ است افزود: در داخل آموزش و پرورش معلمان نقش کلیدی در انتقال فرهنگ دارند و ما امسال که مزین به سال فرهنگ است اولین شهید آموزش و پرورش را در سیستان و بلوچستان داشتیم. شهید نوروزی پرچم دار هدایت در سال فرهنگ و در استان سیستان و بلوچستان است وامیدواریم که همکاران فرهنگی ما نیز راه این شهید بزرگوار را ادامه دهند. آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران خود را مکلف می‌داند که در ارتقای فرهنگ، تربیت، خودباوری ایجاد استقلال در فرزندان این کشور پیشتاز باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار