ساری /

مازندران مجری تهیه و تدوین طرح افزایش پایداری تولید برنج

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران مجری تهیه و تدوین طرح افزایش پایداری تولید برنج با رویکرد ارتقاء بهره وری منابع تولید شده است.

دلاور حیدرپور ˈ در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری افزود : در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی، مازندران مجری تهیه و تدوین طرح افزایش پایداری تولید برنج با رویکرد ارتقاء بهره وری منابع تولید شده است.

وی ادامه داد: با رویکرد جدید حاکم بر وزارت جهاد کشاورزی و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، معاونت امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی مأمور تهیه طرح افزایش تولید برای چندین محصول زراعی در مقاطع پنج و ده ساله شد که مسئولیت تهیه و تدوین طرح افزایش پایداری تولید برنج بر عهده رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گذاشته شده است.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برنج پس از گندم به عنوان یکی از محصولات اساسی پرمصرف در جامعه مطرح است افزود: برنج مورد مصرف جامعه باید در داخل کشور تولید شود و هیچ اتکایی به واردات این محصول از خارج از کشور نباشد.

حیدرپور با ابراز نگرانی از میزان واردات برنج در سال های گذشته، محدودیت منابع آبی در تولید این محصول استراتژیک را عاملی برای محدودیت کشت این محصول در دیگر استان های کشور بجز مازندران و گیلان دانست و اظهار داشت:وزارت جهاد کشاورزی برای تولید برنج در غیر از استان های شمالی نگاه حمایتی ندارد.

وی، سقف سطح زیر کشت مشخص شده در این طرح برای تولید محصول برنج را 550 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: با توجه به اهمیت آب و ضرورت تولید حداکثری برنج در داخل کشور، نشست هم اندیشی تهیه و تدوین طرح افزایش پایداری تولید برنج با حضور مسئولین، محققین و صاحبنظران تولید برنج از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان های مازندران، گیلان و گلستان، بخش خصوصی، کشاورزان پیشرو در محل مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز (کاپیک) آمل برگزار و پس از تهیه و تدوین در روز یکشنبه 11 خرداد ماه در حضور وزیر جهاد کشاورزی ارائه شد./ب
برچسب ها: مازندران ، برنج ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.