العالم:

توافق‌های بين ايران و کويت راه را برای مشارکت راهبردی باز می‌کند

العالم با اشاره به امضای توافقنامه های همکاری بین ایران و کویت گزارش داد که این توافق ها، راه را برای مشارکت راهبردی بین دو کشور هموار می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی العالم،  این شبکه با اشاره به امضای توافقنامه های همکاری بین ایران و کویت گزارش داد: این توافق ها، راه را برای  مشارکت راهبردی بین دو کشور هموار می کند.

 همزمان با سفر تاریخی شیخ "صباح الاحمد الجابر الصباح "امیر کویت به تهران، مقامات ایران و کویت توافق نامه هایی در زمینه های مختلف امضا کردند.

امیر کویت در این سفر روابط دوجانبه و تحولات منطقه را  بررسی می کند.

 "محمد حسین الموسوی "خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم با تهیه گزارشی درباره این مسئله گفت: سفر شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت به ایران یک نقطه عطف در روابط آینده دو کشور و کشورهای منطقه به شمار می رود که اهمیت راهبردی دارد، زیرا این سفر همزمان با بروز بحران های بزرگ در جهان و گرفتاری آمریکا در مسائل متعددی است که ممکن است به   ایجاد معادلات جدید در منطقه منجر شود.

"علی‌رضا عنایتی" سفیر ایران در کویت در این باره تصریح کرد:" او (امیر کویت) رئیس شورای همکاری خلیج فارس و رئیس دوره کنونی اتحادیه عرب است. به نظر من، وی روابط دو جانبه مهم را بررسی خواهد کرد".

خبرنگار این شبکه در ادامه افزود: امیر کویت مورد استقبال گرم مقامات ایران قرار گرفته است و با "حسن روحانی" رئیس جمهور این کشور در حضور هیات دو کشور دیدار کرد.  روحانی و الصباح پس از آن  حدود دو ساعت گفت و گو کردند. روحانی با اشاره به همکاری دو جانبه دو کشور، بر لزوم  تحکیم ثبات در منطقه و مقابله با تروریسم تاکید کرد.از سوی دیگر، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح با بیان این که سفرش به ایران تشریفاتی نیست، خاطرنشان کرد در راس هیات بلند پایه وارد ایران شده است  تا در زمینه همکاری دو کشور توافق شود.

خبرنگار این شبکه با اشاره به امضای تفاهم نامه های امنیتی، حمل ونقل هوایی، گمرکی، ورزشی، گردشگری و محیط زیست  بین دو کشور گفت:امضای این توافقنام‌ها  راه را برای مشارکت راهبردی  دو کشور هموار می کند، البته به گفته تحلیلگران،  تفاوت هایی بین دیدگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارد.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار