واعظی در مراسم رونمایی از تمبر یاد بود سالروز ارتحال امام خمینی (ره)؛

وزارت‌خانه باید نرم افزار آشنایی با اندیشه حضرت امام (ره) را در دنیا آماده کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت‌خانه باید نرم‌افزارهایی را آماده کند تا در سراسر دنیا مردم با تفکرات حضرت امام آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مراسم رونمایی از تمبر یادبود پنجاهمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) با حضور کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز صبح در جماران برگزار شد.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دراین مراسم ضمن تبریک ایام شعبان و ولادت حضرت امام حسین(ع) گفت: ماه خرداد، ماه مهمی است  چرا که نهضت امام خمینی(ره) در این ماه شروع شد نهضتی که ثمره آن انقلاب اسلامی ایران است و رحلت ایشان هم در این ماه بود.

وی افزود: در 170 سال گذشته همواره اندیشمندان اسلامی به دنبال این بودند که حکومت اسلامی را در کشورهای مختلف برقرار کنند و همواره تلاش می‌کردند یک موج بیداری اسلامی را به پا کنند که وقتی به تاریخ مراجعه می‌کنیم متوجه می‌شویم همه‌ی تلاش‌های متفکران در کتاب‌ها مانده است.

واعظی تصریح کرد: به هر حال اگر مجموعه فعالیت‌ها را به عنوان موج اول بیداری اسلامی تلقی کنیم آنچه که امام ما از سال 42 پایه گذاری کرده‌اند ودر سال 57 به نتیجه رساندند. و اندیشه و تفکر را از مرزها خارج کردند موج دو اسلامی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه عنوان کرد: امام حرکت خود را به سه موئلفه اساسی شروع کرد اولین معرفه رهبری نهضت که به دنبال جهت دهی آنچه که انقلاب ما نیاز دارد و دوم تشکیلات این نهضت بود که روحانیت موتور حرکت این انقلاب بوده اند و سوم مردم است.

وی اظهار کرد: هر محور زمانی به نتیجه می‌رسد که یک ایدولوژی و رهبری درست داشته باشد، تشکیلات و سوم پیروان داشته باشد مردم هستند.

واعظی درخصوص علت نگرانی غربی‌ها در تشکیل انقلاب اسلامی گفت: در سال‌های 57 تا59 متوجه نمی‌شدیم که چرا غربی‌ها آنقدر نگران تشکیل انقلاب هستند وامروز که موج سوم بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی شکل گرفته می‌فهمیم که دشمنان انقلاب خیلی آگاه تر بودند یعنی آن‌ها سی‌سال آینده ما را می دیدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اعتقاد من این است که موج سوم بیداری انقلاب اسلامی ارتباط تنگاتنگی با موج دوم دارد این موج را امام به وجود آورد و آنچه که ما شاهد هستیم برگرفته از همان روش‌هایی است که امام پایه گذاری کرده اند ومتوسل به مکتب مردم شده است.

واعظی درا دامه خاطرنشان کرد: امروز با گسترش تکنولوژی وبا وجود فضای مجازی به راحتی می‌توان اندیشه انقلاب را به جای دیگر منتقل کرد و وزارت خانه باید نرم‌افزارهایی آماده کند تا در سراسر دنیا به ویژه کشورهای اسلامی، مردم با اندیشه‌ها تفکرات حضرت امام آشنا شوند.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از تمبر یادبود سالروز ارتحال امام خمینی (ره)رونمایی شد.
انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار