شهرکرد/ در استان چهارمحال و بختیاری:

مجتمع فرهنگی رفاهی جامعه پزشکی کشور احداث می شود

استان چهارمحال و بختیاری با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مناسب، به عنوان محل ساخت مجتمع فرهنگی ـ رفاهی جامعه پزشکی کشور انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی، در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، از ساخت مجتمع فرهنگی رفاهی جامعه پزشکی کشور در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این پروژه فرهنگی رفاهی ملی برای استفاده کل جامعه دانشگاهی پزشکی کشور ساخته می شود.

محمدحسین آیتی جمعیت دانشجویان کشور را چهار میلیون نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر، 58 دانشگاه علوم پزشکی در کشور با 170 هزار دانشجو و 420 هزارنفر کادر خدماتی، بهداشتی ودرمانی و 13 هزار کارمند در مجموعه وزارت بهداشت و درمان مشغول فعالیت هستند که احداث یک مجتمع فرهنگی و رفاهی برای آنان ضروری است.

آیتی گفت: با توجه برگزاری جشنواره های بالای سه هزار نفر توسط دانشگاه علوم پزشکی در کشور ایجاد مجتمعی که بتوان این برنامه های فرهنگی را در آنجا برگزار کرد، ضروری است.

وی ادامه داد: مدت تحصیل دانشجویان علوم پزشکی نسبت به دیگر رشته ها طولانی تر بوده و نصف دوره تحصیل آنان در بیمارستان ها و مراکز درمانی با فشار کاری زیاد می گذرد که نیاز به ایجاد یک مرکز فرهنگی - رفاهی برای این قشر را دوچندان کرده است.

آیتی افزود: ارائه آموزه های دینی برای حفظ کرامت انسانی افراد جامعه برای پزشکان به لحاظ حساسیت شغلی آنان در چنین مجتمع هایی قالب انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: عملیات اجرایی ساخت مجتمع فرهنگی رفاهی جامعه پزشکی کشور سال 1377 در شهر چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ شروع شده است.

مرتضی هاشم زاده ادامه داد: احداث این مجتمع در زمینی به مساحت 45 هکتار آغاز شده اما در سال های گذشته ساخت آن متوقف شده و تاکنون نیز اقدامی برای برآورد میزان سرمایه گذاری و مدت اجرای این طرح انجام نشده است.

وی اظهار داشت: صندوق رفاه وزارت بهداشت و درمان، نظام پزشکی و دیگر دانشگاه های کشور علاقه مند به سرمایه گذاری در این پروژه ملی هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.