سردار احمدی مقدم:

31 هزار نفر امنیت مراسم ارتحال امام(ره) را برقرار می‌کنند/ هیچ اطلاعی از وضعیت دانایی‌فر در دست نداریم

فرمانده ناجادر خصوص وضعیت دانایی‌فر گفت: اطلاعی از وضعیت دانایی فر نداریم و همان طور که زمانی که گفتند وی شهید شده است دلیلی برای تایید آن نداشتیم هم اکنون نیز دلیلی بر تایید آن نداریم.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران در قرار گاه روح‌الله گفت: در جلسه‌ای که در قرار گاه روح الله در جوار بارگاه حضرت امام (ره) داشتیم آخرین هماهنگی‌ها و تمهیدات را در راستای برگزاری باشکوه این مراسم در نظر گرفتیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: طبق روال همه ساله بیش از یک میلیون زائر در 15 خرداد در حرم مطهر حضور پیدا می‌کنند واز آن‌جا که بخش مهمی از شهرستان‌ها قبل و بعد از مراسم حضور دارند همه‌ی دستگاه‌ها هماهنگی مشغول به کار هستند و از استان‌ها مسئولین بسیج، تسهیل سفر از استان را به عهده گرفته اند.

وی در ادامه افزود: پیش بینی شده است 20 هزار اتوبوس و هزاران دستگاه خودروی شخصی در این مراسم حضور داشته باشند که در این خصوص پیش‌بینی ‌های لازم صورت گرفته است.

وی در خصوص امنیت زائرین گفت: با تمهیداتی که در نظر گرفته شده امنیت زائرین از مبدا به مقصد تامین خواهد شد.

وی در ادامه به اینکه 31 هزار نفر مجموعه‌ی نیروهایی است که در تهران و فرماندهی‌های هم جوار تهران در مراسم به کار گرفته شده می‌شوند تصریح کرد: به این عدد باید نیروی بسیج و واحدهای خدماتی وامدادی را نیز اضافه کنیم و تلاش می‌شود که امسال نسبت به سال قبل تسهیلات بهتری در مراسم ارتحال امام فراهم شود.

وی درادامه افزود: اتوبوس‌ها عمده وسایلی هستند که در این مراسم به کار گرفته می‌شوند از این رو بروشورهایی درزمینه مسیرها وساعت‌ها به همه‌ی آن‌ها داده شده و زمان ورود و خروج زائرین موج بندی شده است بروشورهایی نیز به تمام زائرین داده می‌شود که از پارکینگی که به هر استانی داده شده مسیر رفت و برگشت خود را بیابند.

وی همچنین اظهار داشت: برای فاصله بین پارکینگ وحرم شهرداری وسایل نقلیه در نظر گرفته تا زائرین مسن و جانبازان بتوانند به راحتی خود را به حرم برسانند همچنین محدودیتی برای ماشین‌های شخصی و مترو قائل نشده ایم.

احمدی مقدم درخصوص امنیت زائرین و خودروهایشان گفت: همچنین تمام پیش بینی های لازم از سوی آگاهی برای گماردن ایستگاه‌های آشکار و مامورین پنهان در قالب استفاده از سیستم‌های پلاک خوان برای خودروها و موتورسیکلت‌های مشکوک و همچنین  چهره زنی در نظر گرفته شده است.

وی درخصوص آمار جرائم سال گذشته دراین روز گفت: سال گذشته با تمهیداتی که در نظر گرفته شد توانستیم جرائم را به یک سوم کاهش دهیم.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت دانایی فر گفت: اطلاعی از وضعیت دانایی فر نداریم و همان طور که زمانی که گفتند وی شهید شده است دلیلی برای تایید آن نداشتیم هم اکنون نیز دلیلی بر تایید آن نداریم لذا باید  اطلاعات دقیق‌تری که در شان نیروی انتظامی باشد به دست ما بیاید وبعد از آن اعلام نماییم از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم از دامن زدن به این مسئله پرهیز کنند تا بستگان وی دچار آسیب روحی نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار