المانیتور به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا:

واشنگتن برای تمدید شش ماهه مذاکرات هسته‌ای با ایران آماده می‌شود

یک مقام ارشد دولت آمریکا به المانیتور گفت: چشم‌انداز دستیابی به توافق با ایران تا ضرب‌الاجل 20 ژوئیه روشن نیست و واشنگتن برای تمدید مذاکرات آماده می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المانیتور، آمریکا تلویحاً آمادگی خود را برای تمدید مذاکرات هسته ای تا فصل پاییز (اگر ایران با پیشنهادات واقع بینانه تر از جمله درباره ظرفیت سانتریفوژ که این کشور در توافق نهایی  حفظ خواهد کرد ،‌ به میز مذاکره برنگردد)اعلام کرده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا اخیراً در جمع کارشناسان در واشنگتن درباره دورنمای توافق نهایی تا بیستم ژوئیه به سردی صحبت کرد. یکی از کارشناسان حاضر در  این جلسه به المانیتور گفت که احساس می کند این مقام ارشد آمریکایی  رسیدن به توافق تا تاریخ مقرر را "شدنی" نمی‌داند.

اما یک مقام آمریکایی روز جمعه به المانیتور درباره این که آیا دولت به فکر تمدید  است یا نه ، گفت:ما هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم.

آمریکا باید مشخص کند که "آیا ایران پیشنهادی واقع بینانه تر مطرح می کند یا نه.ما نه فقط منتظر جواب هستیم... بلکه بحث هایی نیز جریان دارد."

کارشناسان ایران و گروه پنج بعلاوه یک پنجم و ششم ژوئن در وین گفتگوهای فنی خواهند داشت.دور بعدی مذاکرات نهایی شانزدهم تا بیستم ژوئن در وین برگزار خواهد شد.

در حالی که کمتر از دو ماه دیگر به تاریخ انقضای توافقنامه موقت ژنو باقی مانده است ، آمریکا و ایران هنوز وارد جلسات دوجانبه برای کاهش اختلافات خود نشده اند.این شاید بدان علت باشد که آمریکا و گروه پنج بعلاوه یک معتقدند این ایران است که باید بخش اعظم قدم ها  به ویژه در خصوص ظرفیت غنی سازی را بردارد.

"پاتریک کلاوسون" کارشناس موسسه واشنگتن به المانیتور گفت: طرف آمریکایی و گروه پنج بعلاوه یک با پیشنهاد ایران در وین شوکه شدند.به نظر می رسد ایرانی ها احساس می کنند گروه پنج بعلاوه یک به شدت نیازمند توافق است اما واقعاً اینطور نیست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار