پیشرفت فیزیکی "فاز 19 پارس جنوبی" از 76 درصد گذشت

پيشرفت فيزيکی فاز 19 ميدان مشترک گازی پارس جنوبی تاکنون از مرز 76 درصد گذشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا)، هم اکنون حفاري سکوي C فاز 19 ميدان پارس جنوبي به پايان رسيده و دو دکل حفاري موجود در اين فاز مشغول حفاري روي سکوهاي D و A اين فاز هستند و به تازگي پيشرفت حفاري در اين سکوها نيز به ترتيب از 80 و 50 درصد فراتر رفته است.

پيشرفت فيزيکي فاز 19 پارس جنوبي در بخش حفاري 75 تا 80 درصد رسيده؛ در اين بخش بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته 15 چاه توليدي حفاري خواهد شد.

بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته با توجه به نزديکي دو فاز مرزي يک و 19 ميدان مشترک گازي پارس جنوبي، قرار است توليد يک ميليارد فوت مکعب گاز از يک سکوي فاز يک پارس جنوبي صورت گيرد و سکوي ديگر اين فاز با شش حلقه چاه توليدي، به فاز 19 پارس جنوبي واگذار شود.

با پياده سازي طرح واگذاري يکي از سکوهاي فاز يک به فاز 19 پارس جنوبي، علاوه بر حفظ توليد تعريف شده فاز يک، به ميزان قابل توجهي در فرآيند راه اندازي بخش فراساحل فاز 19 پارس جنوبي فرصت سازي و صرفه جويي خواهد شد.

طرح فاز 19 از جمله فازهاي ميدان گازي پارس جنوبي است که در ناحيه غربي اين مخزن قرار گرفته، تاسيسات خشکي اين فاز در منطقه تنبک (حدود 210 کيلومتري جنوب شرقي بندر بوشهر) با مساحتي در حدود  5 /218 هکتار بين پالايشگاههاي فازهاي 11 و 12 پارس جنوبي و در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس واقع شده است.

در پالايشگاه گازي فاز 19 پارس جنوبي روزانه حدود 57 ميليون مترمکعب مخلوط گاز ترش، ميعانات گازي، آب و ساير ناخالصي‌ها از تاسيسات دريايي دريافت و به محصولات مورد نظر تصفيه وبدل مي‌ شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار