دانستنیهایی درباره کرم‌های ضد‌آفتاب که تا به حال نمی‌دانستید!

اگرچه استفاده از ضدآفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست و پیری زودرس نقش زیادی دارد اما روش استفاده از آن و اهمیت آن در مناطقی حساس‌تر مسئله‌ای جداگانه است که باید بیشتر به آن توجه کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب اگر به میزان کافی در مناطقی از پوست استفاده نشود افراد دچار ملانوما که نوعی مرگ خاموش است دچار می‌شوند و استفاده  از یک کرم ضدآفتاب حاوی SPF30 برای تمامی روزهای سال برای خانوم‌ها و آقایان ضروری است.

1-گردن و قفسه سینه

نشانه‌هایی از تخریب‌های نور خورشید نشان می‌دهد که این منطقه اغلب حساس‌تر است و نسبت به نور خورشید بیشتر واکنش نشان می‌دهد و پوشش گردن و قفسه سینه با کرم ضدآفتاب از بروز سرطان پوست جلوگیری می‌کند.

2-صورت

استفاده از سطح قابل توجهی کرم ضدآفتاب برای پوست صورت از این ناحیه در برابر نور خورشید محافظت می‌کند و کرم‌های ضدآفتاب سبک و بدون روغن بهترین گزینه برای پوشش این مناطق با ضدآفتاب‌هاست.

3-چشم

اگر به محض استفاده از کرم‌های ضدآفتاب دچار اشک و قرمزی در چشمان خود شدید باید به دنبال یک فرمول با اکسید روی یا دی‌اکسید تیتانیوم که مانع از تحریک چشم می‌شوند خریداری کند و عینک‌های آفتابی 100 درصد از اشعه UV جلوگیری می‌کند بهترین دفاع در برابر آب مروارید و دیگر آسیب‌های چشمی هستند.

4-پوست سر و گوش

سرطان پوست در مناطق با چربی بیشتر مستعدتر است و اشعه‌های به این مناطق بیشتر نفوذ می‌کند و با استفاده از خورشید کرم‌های ضد‌آفتاب به ویژه آقایان باید همواره از پوست‌ سرو گوش خود در تابستان محافظت کنند.

5-لب‌ها

استفاده از یک روغن بچه و ماساژ آن به لب‌ها باعث می‌شود تا این بخش از صورت در برابر اشعه نور خورشید محافظت شود و دچار سوزش تخریب نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار