طالبان: با آمریکایی‌ها فقط در خصوص تبادل اسرا مذاکره می کنیم

سخنگوی رسمی طالبان در گفتگو با روزنامه الشرق الأوسط گفت که ما با آمریکایی‌ها فقط پیرامون تبادل اسرا مذاکره می کنیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الشرق الأوسط ، ملا "ذبیح الله مجاهد" سخنگوی رسمی طالبان و یکی از فرماندهان عالی این جنبش بنیادگرا ، و یکی از چهره های نزدیک به "ملا عمر" رهبر طالبان ، در گفتگوبا روزنامه الشرق الأوسط گفت : این جنبش ، فقط با آمریکایی‌ها پیزامون تبادل اسرا مذاکره می‌کند و طالبان با دولت کرزی مذاکره نخواهد کرد و با نمایندگان دولت دیدار نمی‌کند.

ملا ذبیح الله مجاهد  در گفتگو با این روزنامه گفت: طالبان در مقابل نفوذ طرف‌های خارجی می‌ایستد و این جنبش از هیچ طرف و گروهی پشتیبانی نمی‌شود.

وی همچنین با اعلام اینکه نیروهای این جنبش حقوقی دریافت نمی‌کنند گفت: ملت افغانستان در راه خدا و برای دفاع از دین و سرزمین و شرفش می‌جنگد.

وی گفت: طالبان انتخابات افغانستان را نمی‌پذیرد و از هیچ یک  از نامزدهای آن حمایت نمی کند و تمامی نامزدها ، چهره‌های متفاوت یک سکه اند.

وی درباره آینده افغانستان نیز گفت: آزادی تمامی افراد ملت افغانستان  طبق آنچه اسلام در رابطه با آزادی‌ها معین نموده، نه بیشتر و نه کمتر، محترم و مورد حمایت می باشد.

وی درباره مدارس دختران نیز گفت: بزودی تعداد بیشتری از این مدارس را برپا می کنیم ، اما با شیوه‌های اسلامی و علوم امروزی ؛‌و ما دانشکده های تخصصی در زمینه هایی مانند پزشکی و آموزشی و بسیاری از شاخه‌های علوم امروزی و علوم انسانی برای زنان برپا خواهیم کرد.

وی گفت : زن افغانی یک نیروی فعال در امر جهاد بوده و همچنین در امر ساختن و رفتن به سوی آینده ای که ملت بزرگی که در مورد انسانیت ، درسهای جاویدانی در مورد شجاعت و دفاع از دین و آزادی وطن داده، شایسته آن می‌باشد ، فعال هست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار