برنامه نرم افزاري "بورسانه" به منظور اطلاع رساني بيشتر در خصوص اطلاعات روز بازار سرمايه در حاشيه برگزاري هشتمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانک و بيمه رونمايي مي شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سنا، ميثم کريمي، مدير عامل کارگزاري بانک صنعت و معدن با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اقبال روز افزون جامعه به برنامه هاي کاربردي در گوشي هاي تلفن همراه، به منظور ارائه گزارش روزانه بازار سرمايه براي علاقمندان و طبقه وسيعي از افراد جامعه نگارش اوليه برنامه کاربردي " بورسانه " طراحي شده است و به صورت رايگان در معرض استفاده عموم قرار مي گيرد.

وي افزود: اين برنامه براي هر دو نسخه سيستم عامل هاي آندرويد و آي او اس (IOS) که در کشور ما بيشترين کاربرد را دارد ، تهيه شده است .

کريمي با اشاره به اينکه اين برنامه به هيچ عنوان قصد معرفي يک يا چند سهم خاص را ندارد، خاطرنشان کرد: نظارت مستمر روابط عمومي کارگزاري بر گزارش هاي ارسالي باعث مي شود از رسالت اصلي اش که "فرهنگ سازي" فاصله نگيرد.

مديرعامل کارگزاري بانک صنعت و معدن ابراز داشت: بخش هاي اصلي اين برنامه شامل بازارهاي جهاني، تغييرات شاخص، اطلاعات بازار سهام، بورس کالا، بازار آتي، بازارهاي ارز و سکه و در مجموع اخبار تاثيرگذار بر بازار سرمايه است.

وي توضيح داد در حوزه بازار جهاني، نرخ ارزهاي مرجع يورو، دلار و قيمت سکه طلاي نقدي در بازار آزاد را شامل مي شود. در حوزه تغييرات شاخص نيز، شاخص بورس و فرابورس و همچنين تاثير گذارترين نمادها عنوان مي شود.

به گفته کريمي، اين برنامه در گروه هاي بازار سهام، صنايع و پرمعامله ترين سهم هاي هم گروه به همراه مهم ترين وقايع گشايش و بسته شدن نماد هاي هر گروه را در اختيار مخاطب قرار مي دهد. همچنين حجم معاملات و بيشترين تقاضاي خريد و فروش شامل حجم معاملاتي و بيشترين تقاضاي خريد و فروش بورس و فرابورس در روز کاري مورد اشاره از ديگر اطلاعاتي است که اين برنامه در اختيار کاربران خود قرار مي دهد.

مديرعامل کارگزاري بانک صنعت و معدن ادامه داد: در بخش بورس کالا، بيشترين عرضه ها و اخبار مرتبط با بورس کالا منتشر مي شود و در زمينه بازار آتي، بازار ارز و سکه به معاملات بازار سکه آتي در بورس کالا اشاره دارد.

وي خاطرنشان کرد: اخبار و شنيده ها که رخدادهاي سياسي اقتصادي و فرهنگي تاثير گذار بر بازار را شامل مي شود و عمدتا از مراجع قانوني و سايت هاي خبري استخراج شده است، به اطلاع کاربران مي رسد. 

کريمي با اشاره به اينکه مطالعه اجمالي اخبار روزانه بازار سرمايه يکي از نيازهاي مديران و صاحبان حرفه و مشاغل مرتبط با بازار سرمايه است، گفت: دانشجويان و سرمايه گذاران نيز مي توانند در پايان روز کاري با بروز رساني اپليکشن اخبار بازار را مطالعه کنند.

وي با اشاره به اينکه تاکنون نرم افزاري (اپليکيشن) که مخاطبش طيف وسيع فعالان بازار باشد، وجود نداشته است ، تصريح کرد: با نشر رايگان اخبار بازار به عنوان يک کارگزاري در فرهنگ سازي و توسعه بازار سرمايه سهم بسيار کوچکي را بر عهده مي گيريم.

کريمي در باره مزيت اين برنامه گفت : پس از اتصال به سرور و بروز رساني به صورت آفلاين مي توان از گزارش ها بهره برد و به مرور و با توسعه برنامه از دسته بندي رخدادها استفاده کرد.  
زبان تهيه گزارش ها کاملا ساده و روان است چرا که هدف اصلي اين برنامه جذب مخاطبان علاقمند داخلي و خارجي آشنا به زبان فارسي است.
 
مدير عامل کارگزاري بانک صنعت و معدن گفت : علاقه منداني که از سيستم اندرويد استفاده مي کنند مي توانند اين برنامه را به صورت رايگان دريافت کنند و افرادي که از سيستم آي او اس استفاده مي کنند، از " اپل استور" برنامه را دريافت کنند.

وي اظهار داشت: در نظر داريم چنانچه کشش استفاده از اين برنامه به زبان انگليسي وجود داشته باشد، نسخه انگليسي بورسانه را هم ارائه دهيم . 

هشتمين نمايشگاه بين‌المللي بورس، بانک و بيمه (FINEX2014) در روزهاي 18 تا 21 خرداد با حضور 350 شرکت داخلي و خارجي در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار مي شود.
 
انتهای پیام/


برچسب ها: بورس ، کالا ، فرابورس ، نمایشگاه ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار