"دیابت نوع ۲" عامل بروز بیماری‌های ارتوپدی در سالمندان

شایع‌ترین اختلال در دوران کهنسالی و سالمندی دیابت نوع ۲ است.

مهدی خزری، کار‌شناس ارتوپدی فنی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری‌های مختلفی در حیطه کاری فیزیوتراپ‌ها وجود دارد که از شایع‌ترین آنها می‌توان به صاف بودن کف پا، پرانتزی بودن و یا x بودن حالت زانو در اطفال اشاره کرد. 

وی ادامه داد: برای بیماری‌هایی که اطفال دارند، ورزش و همچنین و تمرین‌های مخصوصی وجود دارد که با استفاده از آنها بیماری بهبود می‌یابد. نوجوانان و به خصوص دختران جوان در مقطعی از سن حدود ۱۲ تا ۱۷ سالگی استخوان‌های آنها به شدت رشد می‌کند اما تاندون‌ها کوتاه می‌ماند، پشت شانه‌های این افراد جمع شده و گرد (قوز) می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: بیشترین مشکلات و اختلالات در فیزیوتراپی برای سالمندان دیابت نوع ۲ است، چرا که این بیماری عوارضی داشته که مربوط به فیزیوتراپیست‌ است.

خزری گفت: پا زمانی که بر روی زمین گذاشته می‌شود، مانند خمیر پهن شده و شارکو نام می‌گیرد. در این صورت شخص نیاز به کفش‌های مخصوص دارد. استخوان‌های این افراد به دلیل عدم تحرک و فعالیت قوام کافی نداشته و در این صورت با استفراغ یا حتی عطسه کردن به راحتی می‌شکنند. 

وی بیان کرد: برای افرادی که به راحتی استخوان‌هایشان با کوچک‌ترین فعالیت می‌شکند، بهترین توصیه تغییر شیوه زندگی با فعالیت فیزیکی مناسب و تحرک بوده و همچنین در کنار فعالیت‌های فیزیکی روزانه ورزش نیز تاثیرات بسزایی دارد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: دیابت ، ارتوپد ، پا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار