بجنورد/

قیام پانزده خرداد نشأت گرفته از مرجع دینی بود

امام جمعه موقت بجنوردگفت: قیام پانزده خرداد نه تنها برگرفته از افکار سوسیالیستی یا لیبرال نبود بلکه قیامی نشأت گرفته از مرجع دینی بود .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین نوری در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ی بجنورد با اشاره به قیام خونین پانزدهم خرداد گفت : 15 خرداد، روز قیام خونین مردم جان بركفی بود كه، به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند و علیه نظام ستمشاهی قیام کردند.

وی با اشاره به شکل گیری خالصانه ی قیام پانزده خرداد به عنوان آغازگر قیام مردمی علیه طاغوت و طاغوتیان افزود : در این روز ملت ایران با جمع شدن زیر بیرق اسلام برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن وارد صحنه شدند.

خطیب نمازجمعه همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک شعبان و آغاز اعیاد شعبانیه گفت : در ماه مبارک شعبان ولادت امام سوم شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روز پاسدار ،ولادت سرور آزادگان جهان حضرت ابوالفضل العباس (ع)، سمبل مقاومت و وفاداری در راه آرمان مقدس جهاد فی سبیل الله / الگوی فداکارى و جانبازى در صحراى کربلا ، روز جانباز و ولادت سرور نیایشگران زینت عبادت کنندگان امام سجاد (ع) در پیش است که می طلبد این اعیاد به نحو احسن و با صلابت جشن گرفته شود .

وی با اشاره به چهاردهم خرداد سالروز عروج ملکوتی امام راحل گفت : امام الگوی تیزهوشی ، دینداری و بصیرت در عصر خودش و عصر حاضر بود به گونه ای که بسیاری از سیاستمداران دنیا با وجود اینکه سال ها از رحلت ایشان می گذرد همچنان مبهوت مدیریت و ساده زیستی امام راحل هستند .ش

برچسب ها: قیام ، پانزده خرداد ، دین ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.