درمان دیر هنگام جای جوش در افراد چاق

ماندن جای آکنه بر روی پوست بستگی به عمق آن دارد اما دستکاری باعث می‌شود تا جای جوش روی پوست باقی بماند البته برخی از آکنه‌ها زمینه ژنتیک دارد و جای آنها روی پوست باقی می‌ماند.

دکتر سیما ابراهیم‌زاده متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای درمان جوشگاه آکنه روی پوست روشهای زیادی وجود دارد اما هیچ روشی به طور 100 درصد جای جوش را از بین نمی‌برد و مجموعه اقدامات درمانی برای این کار در طول زمان نسبی است و روش درمان در افراد مختلف کاملا متفاوت و دارای چندین مرحله است و پزشک باید مرحله به مرحله و بر اساس نوع ضایعه بیمار را درمان کند.

این متخصص در خصوص تاثیر غذا بر روی آکنه افزود: تغذیه در جاگذاری تاثیری ندارد البته نظرها در دخالت مستقیم تغذیه در بروز آکنه متفاوت است اما آنچه مسلم است اینکه کسانی که اضافه وزن دارند آکنه آنها سخت‌تر به درمان جواب می‌دهد.

وی تصریح کرد: آکنه در کشور ما بیماری شایعی است و متاسفانه به دلیل زمینه ژنتیکی آکنه‌هایی داریم که منجر به جوشگاههای شدید می‌شود. درمان جوشگاههای آکنه را باید جدی گرفت زیرا فرد را از نظر روحی و روانی تحت تاثیر قرار می‌دهد تا پایان عمر اثر آن باقی بماند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آکنه ، جوش ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار