حماس با حذف وزارت امور اسرا در دولت وفاق ملی فلسطين مخالفت کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با حذف وزارت امور اسرا در دولت وفاق ملی جدید فلسطین مخالفت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الرساله نت ،‌حماس با حذف وزارت امور اسرا در دولت وفاق ملی جدید فلسطین مخالفت کرد.

حسن یوسف از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس با اعلام این خبر افزود:" هنوز اختلافهایی بر سر وزارتخانه های امور خارجه ،‌اوقاف و وزارت امور اسرا وجود دارد ."

منابع آگاه از پیشنهاد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی مبنی بر حذف وزارت امور اسرا در دولت وفاق ملی جدید فلسطین خبر داده اند .

حسن یوسف تصریح کرد:" توافقی میان دو جنبش فتح و حماس بر سر برنامه دولت و اسامی مطرح شده برای تصدی وزارت خانه ها صورت گرفته است اما حماس با حذف وزارت امور اسرا در دولت جدید مخالف است."

پیش از این حماس در بیانیه ای علت تاخیر در تشکیل و اعلان دولت جدید را اختلافاتی که بر سر ریاض المالکی برای تصدی وزارت امور خارجه و همچنین پیشنهاد محمود عباس مبنی بر الغای وزارت امور اسرا و تبدیل آن به یک موسسه وجود دارد ،دانست.

هیاتی از سازمان آزادیبخش فلسطین و جنبش حماس در 23 ام آوریل گذشته در غزه توافق نامه ای را برای پایان دادن به اختلافات داخلی که هفت سال به طول انجامید ، امضا کردند .

همچنین دو طرف بر یک برنامه زمانی معین جهت اجرای بندهای توافق نامه نیز اتفاق نظر داشتند.

هنگامی که "عزام الاحمد" نماینده جنبش فتح برای دیدار از نوار غزه به غزه سفر کرد ،در دیدارها و جلسات متعددبا نمایندگان جنبش حماس درباره اعضای دولت جدید بحث و تبادل نظر کرد .

انتهاتی پیام/
برچسب ها: فلسطین ، حماس ، فتح ، دولت ، مخالفت ، وزیر ، اسرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار