مشهد/

راه‌اندازی پیشرفته‌ترین بخش آندوسکپی کشور در بیمارستان فوق تخصصی رضوی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همزمان با نخستین کنگره بین المللی بیماریهای التهابی روده و اختلالات ناشی از گلوتن در ایران، از راه اندازی پیشرفته ترین بخش آندوسکپی کشور در بیمارستان فوق تخصصی رضوی خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر سعید عبدالحسینی در نخستین روز از برگزاری کنگره بین المللی بیماریهای التهابی روده و اختلالات ناشی از گلوتن در ایران که در بیمارستان فوق تخصصی رضوی در جمع خبرنگاران افزود: این بیمارستان در زمینه‌ی شناسایی بیماری‌های گوارش فوقانی و تحتانی به کاملترین و به‌روز ترین تجهیزات پزشکی مجهز شده است.

وی گفت: تاکنون به بیماری التهاب روده‌ توجه بسیار کمی در کشور شده است که در حقیقت هدف از برگزاری این کنگره بررسی این بیماری، بهترین راه‌ها و روش‌های درمان و ارائه آن به پزشکان کشور و در نهایت کمک به بیماران است.

رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی اظهار داشت: با توجه به شیوع این بیماری در کشور و فراگیر شدن آن، برخود واجب دانستیم با همکاری انجمن علمی گوارش آمریکا، انجمن سیلیاک ایتالیا، مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران و سایر اساتید این کنگره را برگزار کنیم.

عبدالحسینی با اشاره به اینکه در این کنگره متخصصانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، هلند، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، رومانی، کره جنوبی و ایران حضور دارند، افزود: در این کنگره 55 مقاله و 42 پوستر ارائه می‌شود و حدود 55 سخنران در مدت سه روز در زمینه‌های فوق تخصصی بیماریهای التهابی روده به سخنرانی می‌پردازند.

وی همچنین از برگزاری 2 کارگاه فوق تخصصی در این کنگره خبر داد و گفت: پروفسور لی از کشور کره جنوبی روش استندگزاری در داخل مری که یک بحث بسیار تخصصی است و همچنین پروفسور هافمن از آلمان جدیدترین روش‌های کلانژیوسکپی را مورد بحث قرار می‌دهد.

قائم مقام تولیت آستان قدس با بیان اینکه تاکنون بیش از 70 کنگره در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار شده است افزود: این کنگره‌ها در جهت ارتقای روش‌های درمان در زمینه‌های فوق تخصصی، گام‌های مهمی را برداشته است که الکترودگذاری داخل جمجمه، ایجاد مدرسه جراحی قلب و اجرای بعضی از جراحی‌هایی که تاکنون در کشورمان شاهد آن نبوده‌ایم، از جمله دستاوردهای این کنگره‌ها بوده است.

انتهای پیام//س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.