تقویم تاریخ در آینه ورزشی 7خرداد

امروز چهارشنبه 7خرداد 1393 هجری خورشیدی برابر با 28 می 2014 میلادی و 28 رجب 1435 هجری قمری است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 65 سال پیش در چنین روزی، مسابقه بین‌المللی کشتی ترکیه برگزار شد و تیم ا یران، تهران را به مقصد استانبول ترک کردند.

منصور رئیسی، محمدخادم، حسن سعیدیان، عبداله مجتبوی، علی غفاری، عباس حریری، ناصر جاوید، سعید تیموری و عباس زندی اعضای تیم ملی ایران بودند.

63 سال پیش در چنین روزی تیم کشتی دمیر اسپرت ترکیه که برای برگزاری چند دیدار دوستانه به ایران آمده بود در برابر تیم کشتی باشگاه استقلال قرار گرفت.

امیر امجدی در وزن اول، غیبعلی نوری در وزن دوم، ناصر گیوه‌چی در وزن سوم و محمد ایرانی در وزن چهارم حریفان خود را شکست دادند. در وزن‌های پنجم، ششم و هفتم حریفان ترک پیروز شدند اما در مجموع تیم استقلال با نتیجه 4 بر 3 تیم دمیر اسپورت ترکیه را شکست داد.

62 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دو و میدانی قهرمانی تهران، شاپور فرهمندی در ماده پرتاب وزنه حد نصاب 13 متر و 13 سانتی متر را به دست آورد و رکورد ایران را 43 سانتی متر بهبود بخشید.

58 سال پیش در چنین روزی تیم دو و میدانی ایران برای برگزاری مسابقه دوستانه به ایتالیا رفت و جمال قائم مقامی در 400 متر با مانع و علی باغبانباشی در 5 هزار متر رکورد‌های ایران را بهبود بخشید.

58 سال پیش در چنین روزی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی استان تهران در سالن پارک شهر برگزار شد و این وزنه برداران اول شدند:

در میان وزن مصطفی واعظ تهرانی با مجموع 335 کیلوگرم، در نیمه سنگین کاظم آذری با مجموع 335 کیلوگرم، در میان سنگین کورکچیان با مجموع 350 کیلوگرم و در سنگین وزن پرویز عصر درخشان با مجموع 342 کیلو و 500 گرم.

57 سال پیش در چنین روزی، تیم ملی والیبال ایران در سومین دوره رقابت‌های والیبال بازی‌های  آسیایی در توکیو به مقام دوم رسید.
ایران پس از پیروزی بر هند، هنگ کنگ و فیلیپین در دیدار پایانی از تیم ژاپن شکست خورد و مدال نقره گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: حریفان ، مسابقات ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.