تاکید رهبران اتحادیه اروپا بر پشتیبانی خود از رئیس جمهور جدید اوکراین

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بار دیگر بر پشتیبانی خود از "پترو پروشنکو" رئیس جمهورمنتخب اوکراین تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛  "خوزه مانوئل باروسو" رئیس کمیسیون اروپا از ارائه کمک های مالی به اوکراین خبر داد. 

باروسو در اظهاراتی در بروکسل گفت:ما به حمایت و تعامل برای ایجاد ثبات در اقتصاد اوکراین ادامه می دهیم.تحویل بسته کمکی به مبلغ یازده میلیارد یورو(پانزده میلیارد دلار)مورد موافقت قرار گرفته است و در آینده نزدیک تحویل می شود. 


وی افزود:ما به تعامل گسترده خود برای افزایش امنیت انرژی نه تنها برای اوکراین بلکه برای مشتریان اروپایی ادامه می دهیم.

باروسو در ادامه گفت:بار دیگر من می خواهم این موضوع را شفاف سازی کنم که از انرژی نباید به عنون سلاحی سیاسی استفاده شود.   

وی در ادامه گفت:پیام اصلی بیانیه ای که ما درباره اوکراین به توافق رسیدیم بسیار مهم است زیرا این موضوع نشان می دهد که ما در کنار این کشور و از رهبری مشروع این کشور حمایت می کنیم و به حمایت همه جانبه خود از ایجاد ثبات در این کشور  و افزایش مقاومت این کشور در برابر فشارهای خارجی  ادامه می دهیم.

"هرمان فان رامپوی" رئیس شورای اروپا هم در این کنفرانس خبری گفت:ما از برگزاری مناسب انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه در اوکراین با توجه به شرایط این کشور استقبال می کنیم.مشارکت خوب بود و نتایج آن هم شفاف بود و ما به تعامل نزدیک با رئیس جمهور جدید این کشور می نگریم.من با پوروشنکو رئیس جمهور منتخب اوکراین دیروز صحبت کردم و بر حمایت اتحادیه اروپا از وی تاکید کردم.

وی افزود:همزمان با خروج اتحادیه اروپا از بحران مالی نیاز به آینده ای مثبت و جهت محور بر اساس رشد اقتصادی،رقابت و کار آفرینی ضروری به نظر می رسد.ما به اتحاد مالی موثر و اقتصادی پیشرفته و این حال اتحاد در بین اعضا در اتحادیه اروپا نیازمندیم.

رامپوی در ادامه گفت:تمامی رهبران موافقت کردند که مسئله کلیدی این است که اولویت ها را برای طرح راهبری در سالهای پیش رو قرار دهیم.امروز زمان مطرح کردن جزئیات نیست و ما درباره برخی جهت گیری‌های کلیدی توافق کردیم.

وی افزود:ما نتایج انتخابات پارلمان اروپا را بررسی کردیم.البته وضعیت در هر کشوری از لحاظ تغییر و پیوستگی متفاوت است.در کل رای دهندگان پیامی قدرتمند را فرستادند و این پیام در صدر مباحثات امشب ما بود.   




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار