ارومیه/

قرارگیری دانش‌آموزان آذربایجان غربی زیر پوشش طرح توانمندسازی تحصیلی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 84 هزار و 306 دانش‌آموز آذربایجان غربی زیر پوشش طرح توانمندسازی تحصیلی قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، قدرت‌الله قاسمی اظهار داشت: طرح توانمندسازی تحصیلی، روانی و رفتاری دانش‌آموزان به استناد راهکارهای ارائه شده سند تحول بنیادین و نیز بسته اجرایی برنامه پنجم توسعه آموزش و پرورش در مدارس اجرا می‌شود.

وی افزود: برای اجرایی کردن بند 10 از شاخص‌های موافقت‌نامه پرورشی و فرهنگی از اول بهمن ماه سال 92 تا پایان اردیبهشت برای تمام دانش‌آموزان پایه سوم دوره اول متوسطه و پایه اول دوره دوم متوسطه طرح توانمندسازی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: از اهداف اصلی توانمندسازی دانش‌آموزان آسیب‌شناسی مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی برای مشکلات مطرح دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به این مطلب که سلامت روانی دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: افزایش سطح سلامت دانش‌آموزان، خانواده و کارکنان مدارس در اولویت کاری معاونت پرورشی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: افزایش سطح سلامت روان دانش‌آموزان به منظور بهبود بخشیدن به وضعیت تحصیلی و درسی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر افزایش انگیزه در بین دانش‌آموزان برای تحصیل، افزود: با توجه به شرایط فعلی جامعه و بیکاری بیش‌تر تحصیل‌کرده‌ها دانش‌آموزان تمایلی برای ادامه تحصیل از خود نشان نمی‌دهند که ایجاد تغییرات مثبت در دانش‌، نگرش و رفتار دانش‌آموزان نسبت به تحصیل و مدرسه همت والایی می‌طلبد.

قاسمی تصریح کرد: سرفصل‌های محتوای بسته‌های آموزشی دانش‌آموزان متشکل از مهارت‌های روانی و رفتاری و مهارت‌های تحصیلی است.

وی خاطرنشان کرد: مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های حل مسئله و تصمیم‌گیری، مهارت مقابله با استرس و کنترل خشم و مهارت نفش باورها و ارزش‌های دینی در تامین بهداشت روان از جمله عناوین مهم مهارت‌‌های روانی و رفتاری است.

قاسمی با اشاره به اهمیت مهارت تحصیلی دانش‌آموزان، افزود: مهارت تمرکز حواس، مهارت‌های برنامه‌ریزی تحصیلی، مهارت مدیریت زمان و مهارت و روش‌های صحیح مطالعه از جمله سرفصل‌های مهارت‌های تحصیلی است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد دانش‌آموزان زیر پوشش طرح توانمندسازی مدارس آذربایجان غربی 84 هزار و 306 نفر است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومیه ، تحصیلی ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.