شروع کارورزی ۵ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در استان گلستان

پدر علم و فناوری اطلاعات ایران از ثبت نام پنج هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی مقطع کاردانی به بالا در طرح اشتغال استان مجازی گلستان خبر داد.

دکتر علی‌اکبر جلالی پدر علم و فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان گلستان طرحی جهت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حوزه فناوری اطلاعات در دست انجام است، بیان داشت: در صورت موفقیت می‌توان آن را برای سایر استان‌های کشور تعلیم داد. 

وی افزود: ۲۴۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان مرد و ۲۶۰۰ نفر زن هستند که بیشترین ثبت نام در شهرهای بزرگ استان مانند گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، علی‌آباد و رامیان بوده است. 

وی با اشاره به اینکه بیشترین فارغ‌التحصیلان جویای کار را فارغ‌التحصیلان رشته نرم‌افزار با ۵۵۰ مورد تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: ۴۹۰ نفر فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و ۲۸۰ نفر فارغ‌التحصیل رشته it هستند. 

جلالی با بیان اینکه این افراد پس از اخذ آموزش‌های لازم می‌توانند بازارهای جدید اشتغال را ایجاد کنند اذعان داشت: این فارغ‌التحصیلان می‌توانند با نوآوری و خلاقیت مشاغل جدیدی را طراحی و در آن مشغول بر فعالیت شوند. 

وی همچنین از بیمه اشتغال این کارورزان به مدت یک سال و آموزش رایگان ۶ درس دانش بنیان خبر داد و اظهار داشت: پس از آموزش مدرکی که به تایید اتحادیه جهانی کار نیز رسیده به آنها اعطا می‌شود و می‌توانند مدتی را که در کارورزی مشغول به فعالیت هستند به عنوان سابقه کاری خود برای مشاغل دائمی ارائه دهند. 

*بزرگ‌ترین مشکل کشور بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است

پدر علم و فناوری اطلاعات ایران در ادامه با بیان اینکه اگر به جامعه دانشگاهی توجه نشود آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان در سالهای آتی افزایش چشمگیری خواهد داشت، افزود: با روش‌های سنتی نمی‌توان این انبوه از کارجویان را مشغول کار کرد، لذا انتظار می‌رود با این پروژه نوآورانه زمینه توسعه مشاغل جدید افزایش یافته و فرصت‌های شغلی بیشتری در کشور فراهم شود. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دیلم
۱۸:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
سلام باتوجه به شروع دوره اموزشی اما هنوزپیامکی مبنی برشرکت درکلاسهای اموزشی به دستم نرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
سلام کدکاربری ورمز عبور به ایمیلم نفرستادندتا بتوانم فرم ثبت نام را ویرایش ککنم لطفا راهنماییم فرمایید
آخرین اخبار