مسابقات بین‌المللی قرآن کریم فضای مفرحی برای جامعه ایجاد می‌کند

نماینده کرمان با اشاره به اینکه حضور قاریان و حافظان بین‌المللی قرآن کریم افزود: با برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم فضای مفرح و دلچسبی در جامعه ایجاد می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و‌المسلمین موسی غضنفرآبادی، عضو فراکسیون روحانیون مجلس گفت: ما با بیان این مطلب که اهمیت دادن به مباحث قرآنی خیر و برکت برای نظام و ملت ایران در پی دارد، خاطرنشان کرد: برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن تهمت‌ها و حرف‌های دروغ وهابیت و سعودی‌ها علیه ایران را از بین می‌برد.

 وی با اشاره به اینکه برپایی مسابقات بین‌المللی به جهان اسلام ثابت می‌کند که ایران با محوریت قرآن حرکت می‌کند، افزود: قاریان و حافظانی که در مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت می کنند خود مبلغان خوبی برای اسلام در کشورشان هستند.

 عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه با برپایی مسابقات قرآن به طور قطع توجه و نگاه ملت‌ها و جهان اسلام به مردم ایران بهتر خواهد شد، افزود: این مسابقات و اهتمام جمهوری اسلامی ایران به برپایی آن نقش سوء معاندان علیه جمهوری اسلامی را خنثی می‌کند؛ بنابراین ضرورت دارد هر ساله مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گسترده‌تر و پرشکوه‌تر از سال های قبل برپا شود.

 نماینده کرمان با اشاره به اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روش و الگوهای مشخصی را در راستای حرکت به سمت سبک زندگی ایرانی و اسلامی ارائه می‌کند، بیان داشت: برگزاری هر ساله مسابقات بین‌المللی قرآن، بها دادن به قرآن را در نزد ملت ایران نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه نسبت به برپایی مسابقات قرآن کریم و همچنین سایر فعالیت های قرآنی از هرگونه هزینه ای دریغ نکنیم، بیان داشت: باید انعکاس خبری خوبی نسبت به برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در جامعه صورت گیرد.

 عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به اینکه با برپایی مسابقات قرآن فضای دلچسب و مطبوعی در جامعه ایجاد می شود، گفت: همین فضا مردم را وادار به حرکت به سمت و سوی مفاهیم و آموزه های قرآن کریم می‌کند.

 وی اضافه کرد: وقتی مردم حضور قاریان و حافظان جهان اسلام را در ایران می‌بینند خود به خود زمینه توجه آنها به ویژه نسل جوان و نوجوان به قرآن بیش از پیش فراهم می شود.

 وی ادامه داد: از دیگر برکات قرآن کریم این است که شرکت کنندگان هم تلاش می‌کنند تاچنین مسابقاتی را در کشور خودشان برپا کنند.

  این عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به اینکه دولت و مجلس در اختصاص اعتبارات خود به مباحث قرآنی تلاش کرده‌اند، افزود: هر چه نسبت به موضوعات و مباحث قرآی هزینه کنیم باز هم کم است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار