ساری /

دیوان محاسبات از بومی گزینی مدیران کل خودداری می کند

معاون حقوقی و امور مجلس دیوان محاسبات کشور گفت: دیوان محاسبات از بومی گزینی مدیران کل خودداری می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ،حمید تیموری در آیین تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات مازندران که در اداره کل استاندارد استان برگزار شد وظیفه اصلی دیوان محاسبات را پاسداری و صیانت از بیت المال دانست و اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی تنها پاسداری و صیانت از بیت المال وظیفه دیوان محاسبات نیست بلکه وظیفه تمامی مدیران دستگاه های اجرایی و آحاد ملت است.

وی ادامه داد: امروزه دیوان محاسبات کشور به دنبال مچ گیری و ارایه آمار و ارقام نیست بلکه به دنبال سیاست های پیشگیرانه از تخلفات است.

معاون حقوقی و امور مجلس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه ارزشمند ترین دارایی نظام جمهوری اسلامی نیروی انسانی است گفت: قانون گریزی و عدول از قانون را هرگز نمی پذیریم.

تیموری،شعار اصلی دیوان محاسبات کشور را پیشگیری دانست و افزود: پیشگیری جز در سایه تعامل با دستگاه های اجرایی امکان پذیر نخواهد بود و با حفظ استقلال طرفین فعالیت ها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش در دستورکار جدی دیوان محاسبات کشور قرار گرفته است گفت: مدیرکل جدید دیوان محاسبات مازندران باید نیازهای اموزشی استان را شناسایی و بازگو کند.

معاون حقوقی و امور مجلس دیوان محاسبات کشور از انعقاد تفاهم نامه بین معاون حقوقی ریاست جمهوری و دیوان محاسبات کشور خبر داد و افزود: با انعقاد این تفاهم نامه درس حقوق مالی برای تمامی ذی حسابی ها و کارشناسان حقوقی دستگاه های اجرایی برنامه ریزی کرده ایم تا با مفهوم عمومی مالیه آشنا شوند و جلوی برداشت های ناصواب از قوانین و مقررات گرفته شود.

تیموری با اشاره به اینکه دیوان محاسبات از بومی گزینی مدیران کل خودداری می کند گفت: تاکنون سعی کرده ایم از مدیران توانمند در دیوان محاسبات استفاده کنیم./ش/ن

برچسب ها: دیوان ، مدیران ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.