در صحن علنی صورت گرفت

ماموریت لاریجانی به کمیسیون‌های تخصصی برای پیگیری 4 محور مد نظر رهبر معظم انقلاب + جزییات

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار روز گذشته نمایندگان با رهبر معظم انقلاب اسلامی به کمیسیون‌های تخصصی ماموریت داد تا 4 محور مورد نظر ایشان را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز پیشاپیش مبعث نبی اکرم (ص) را به نمایندگان و ملت عزیز ایران تبریک گفت.
 
وی افزود: هم چنین لازم می‌دانم از بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب که روز گذشته صورت گرفت سپاسگزاری کنم.
 
وی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب اسلامی هم رویکرد مجلس را در سال جاری و هم اولویت‌های مجلس را به خوبی تعیین کردند و این برنامه بسیار مدونی خواهد بود.
 
رئیس مجلس ادامه داد: لازم است مجلس در 4 محور مهم که مد نظر رهبری به شرح زیر بودند فعال شود:

1- اقتصاد مقاومتی
2- مبارزه با فساد  
3- توجه خاص به فرهنگ اسلامی
4- حمایت از پیشرفت‌های ملی و فناوری کشور  
 
رئیس قوه مقننه ادامه داد: لازم است کمیسیون آموزش در بخش توجه خاص به پیشرفت‌های علمی با نشستی که با مسئولان اجرایی دارد برنامه روشن و مدون ارائه کند و در صورت نیاز قانونگذاری و همواره نظارت کند.
 
وی ادامه داد: هم چنین کمیسیون فرهنگی در زمینه فرهنگ اسلامی با حضور مسئولین فرهنگی کشور بررسی‌های لازم را انجام دهد و اگر لازم به قانونگذاری شد قانونگذاری تدوین کند تا بودجه‌ها در مجرای اصلی اشاعه فرهنگ اسلامی مصرف شود.
 
لاریجانی تصریح کرد: در مورد مبحث اقتصاد مقاومتی نیز باید مرکز پژوهش‌ها فعالتر عمل کند و هم چنین آقای باهنر که از طرف هیئت‌رئیسه مسئول شدند برنامه همه بخش‌ها را مشخص کنند.
 
وی افزود: البته مرکز پژوهش‌ها در زمینه حذف قوانین زاید کارهایی را انجام داده است و باید در این زمینه فعال‌تر باشد.
 
رئیس نهاد قانونگذاری کشور در ادامه گفت: در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی نیز باید ستاد مبارزه با فساد فعال شود و نمایندگان مجلس حاضر در این ستاد موضوع را پیگیری کنند.
 
وی افزود: هم چنین کمیسیون‌ها باید نظارت لازم را داشته باشند و اگر موضوعی پیش آمد طبق ماده 236 آیین نامه داخلی گزارش آن را در این کمیسیون مطرح کنند.  
 
وی ادامه داد: روز گذشته رهبر معظم انقلاب به مسئله جمعیت اشاره داشتند که البته کمیسیون فرهنگی و بهداشت و درمان مجلس گزارش خود را در این زمینه آماده کرده‌اند که البته بار مالی دارد و باید با دولت به تفاهم برسیم تا خلاف اصل 75 نباشد.
 
رئیس مجلس گفت: ما هم در هیئت‌رئیسه برای تحقق فرمایشات رهبری زمانبندی خواهیم کرد تا هر کمیسیون گزارش خود را چه موقع ارائه کند.
 
لاریجانی در پایان مجددا از نصایح رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد و گفت: فکر می‌کنم این سرمایه بزرگی برای نمایندگان خواهد بود.
 
اضافه می‌شود؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته پس از برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه سال سوم مجلس و در آستانه سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی رفتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار