معاون دانشجویی وزارت بهداشت:

ششمین جشنواره دانشجویی فرهنگی در شش بخش برگزار می‌شود

معاون دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه ششمین جشنواره دانشجویی فرهنگی از اول تا سوم شهریور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بگزار می‌شود گفت: هویت ایرانی اسلامی دانشجویی با نشاط و امید شعار جشنواره امسال است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد حسین آیتی معاون دانشجویی وزارت بهداشت در نشست خبری امروز که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد با بیان اینکه ششمین جشنواره فرهنگی از اول تا سوم شهریور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود گفت: جشنواره امسال در شش بخش دانشجویی شامل بخش ادبی، پژوهشی، فناوری اطلاعات، کتاب‌خوانی، نشریات دانشجویی و هنری برگزار می‌شود. 
 
وی با اشاره به اینکه این جشنواره تاکنون در استان‌های اصفهان، مشهد، گلستان، کرمان و ارومیه برگزار شده است، ادامه داد: جشنواره فرهنگی دانشجویی در دو مرحله عمده شامل مرحله دانشگاهی که در آن دانشجویان آثار خود را به دانشگاه ارائه و در سامانه کشوری ثبت می‌شود، ارائه می‌دهند که بعد از داوری آثار به مرحله کشوری ارسال می‌شود. 
 
معاون دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: در این دوره از جشنواره زمینه‌های جدیدی شامل مشاعره، قصه خوانی، کتاب خوانی، طراحی پوستر، شیشه گری و صنایع وابسته نیز حضور خواهند داشت. 
 
دکتر آیتی با بیان ایکه در جشنواره چهارم بیش از 5 هزار دانشجو با 27 هزار اثر و در جشنواره پنجم 10 هزار دانشجو با 39 هزار اثر حضور داشته‌اند یادآور شد: جشنواره ششم به سمت تخصصی شدن و آثار تخصصی در حوزه سلامت حرکت کرده که تا امروز 22 هزار و 522 اثر در سامانه ثبت شده است. 
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه هویت ایرانی اسلامی دانشجویی با نشاط و امید شعار جشنواره امسال است گفت: چند محور شامل مرز و بوم و تاریخ، خود باوری و عزت نفس، زبان و خط فارسی، آداب و رسوم و سنت‌ها، خانواده و... در جشنواره امسال مورد توجه قرار گرفته است. 
 
وی در ادامه تصریح کرد: جشنواره امسال برندگان بیشتری در بخش‌های تخصصی خواهد داشت و با توجه به اینکه موضوع ویژه عترت به جشنواره امسال اضافه شده است به نظر می‌رسد موضوعات مناسبی مورد توجه قرار خواهد گرفت. 
 
وی با تأکید بر اینکه در مراسم اختتامیه این جشنواره برنامه‌های دیگری شامل نمایشگاه آثار برتر و برگزیده نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نشست‌های تخصصی در هر بخش جشنواره و نشست فصلی معاونین دانشجویی فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را خواهیم داشت خاطرنشان کرد: در کشور58 دانشگاه علوم پزشکی با 170 هزار دانشجو فعالیت می‌کنند که برای جشنواره امسال 4 دانشگاه علوم پزشکی زنجان علوم پزشکی ایران علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم بهزیستی درخواست میزبانی داشتند که بعد از بررسی‌ها دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان میزبان جشنواره ششم انتخاب شد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار