با دعوت گروه تئاتر عروسکی آران و همکاری یونیمای ایران؛

"بهروز غریب پور" برای فعالان تئاتر عروسکی، کارگاه های آموزشی برگزار می‌کند

بهروز غریب پور کارگردان و سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران با برگزاری کارگاه های آموزشی در تالار فردوسی،در طول اجرای رپرتوار عروسکی گروه،پذیرای هنرمندان عروسکی فعال درمراکز یونیمای شهرستان‌ها می‌باشد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی ، گروه تئاتر عروسکی آران این روزها میزبان فعالان و علاقمندان حوزه تئاتر عروسکی از شهرستان ها و مراکز استان ها است. در حالی که گروه آران در ادامه رپرتوار آثار خود و پس از اپرای لیلی و مجنون، از 28 اردیبهشت اپرای عروسکی حافظ را به روی صحنه برده است، هر روز و در طول دوره ی اجرایی این اثر پذیرای هنرمندان عروسکی فعال در مراکز یونیمای شهرستان ها می باشد.

این افراد به دعوت گروه آران و با هماهنگی های یونیمای ایران، در قالب گروه های 10 نفره ضمن بازدید از کارگاه های ساخت لباس و عروسک، از پشت صحنه و عروسک ها دیدن به عمل می آورند و به صورت کلی با نحوه ی بازی دادن عروسک های نخی آشنا می شوند. همچنین بهروز غریب پور پیرامون تاریخچه ی اپرای عروسکی، چگونگی ایجاد تالار فردوسی و روند کارها برای آنها مطالبی را بیان می کند.

بهروز غریب پور، طراح، کارگردان و مدیر گروه تئاتر عروسکی آران در گفتگو با روابط عمومی بنیاد رودکی ، هدف از برگزاری این کارگاه های آموزشی را این گونه شرح داد : " گروه تئاتر عروسکی آران همواره و طی ده سال فعالیت خود با تقاضای هنرمندان و علاقمندان به شیوه ی ساخت و بازی دادن عروسکهای نخی روبرو بوده و هست و با همکاری مرکز آموزش بنیاد فرهنگی هنری رودکی و از سال 92 شرایط برگزاری دوره های آموزشی و تامین نظر این افراد را فراهم آورده است.اما نمایشگران عروسکی شهرستان به دلایل مختلف از این امکان بر خوردار نبودند و لذا به محض دریافت تقاضای گروه هایی از شهرستانهای مختلف و با برنامه ریزی که با مبارک- یونیما صورت گرفت تصمیم بر این شد که ورک شاپ کوتاه مدت برگزار بشود و افراد شرکت کننده به عنوان مدعو از اپرای عروسکی حافظ نیز دیدن نمایند."

اپرای عروسکی حافظ از 28 اردیبهشت تا 12 خرداد ماه، هر روز به جز شنبه ها ساعت 19:30 در تالار فردوسی اجرا می شود و علاقمندان برای تهیه بلیت می توانند به سایت تیوال مراجعه نمایید.

شایان ذکر که ثبت نام سومین دوره ی آموزش ساخت و بازی دهندگی عروسکهای نخی و سایر مطالب آموزشی  توسط مرکز آموزش بنیاد رودکی در حال انجام است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.