مدیر کل روابط عمومی اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران :

اصلاح قانون "تعاونی" ها در انتظار تصویب شورای نگهبان

نمایندگان در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح قانون تعاونی ها موافقت کردند .

سید سعید شکرابی مدیر کل روابط عمومی اتاق تعاون مرکزی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اصلاح قانون تعاونی ها توسط مجلس شورای اسلامی گفت : نمایندگان در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح بند 1 ماده 38 این قانون موافقت کردند .

وی ادامه داد : در اصلاح بند 1 ماده 38 اشاره شد که اعضای هیات مدیره ، هیات رئیسه ، مدیرعامل و بازرسان باید شرایط لازم را که در رآس آن ایمان و تعهد به اسلام است داشته باشند .

شکرابی با بیان اینکه طبق تبصره این ماده، برای عضویت در هیأت رئیسه اتاق‌های تعاون علاوه بر شرایط مندرج در قانون باید شخص مورد نظر سه سال سابقه عضویت در هیئت رییسه را داشته باشد گفت :در این ماده داشتن حداقل سه سال سابقه عضویت در هیأت مدیره یا مدیریت عامل، دبیری، دبیرکلی و بازرسی شرکت‌ها ، اتحادیه‌ها و اتاق‌ها در بخش تعاون الزامی است .

این مقام مسئول تآکید کرد : تصویب طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد در حالی به تصویب مجلس رسیده که لایحه اصلاح قانون تعاون در کمیسیون‌های تخصصی مجلس در حال بررسی است .

وی تصریح کرد : علاوه بر بررسی ها در کمیسیون تخصصی اتاق تعاون منتظر رفع ایرادات از سوی شورای نگهبان و مصوبه نهایی این شورا است تا با اصلاح قانون آن در اتاق تعاون لازم الاجرا شود .

شکرابی خاطر نشان کرد : امید است با اصلاحات قانونی در سایه حمایتهای دولت و مجلس بتوان به توسعه بخش تعاون در کشور کمک کرد .

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار