سعدحريری:

فقط معجزه می‌تواند رئيس‌جمهوری لبنان را انتخاب کند

سعد‌حریری، كه از طرف عربستان سعودی حمایت می‌شود، اعلام کرد با توجه به اختلافات شدیدی که بین نیروها و تشکل‌های سیاسی کشور وجود دارد تنها معجزه سیاسی می‌تواند رئیس جمهوری جدید کشور را انتخاب کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان و رئیس جریان المستقبل كه از طرف عربستان سعودی حمایت می‌شود، روز شنبه اعلام کرد با توجه به اختلافات شدیدی که بین نیروها و تشکل‌های سیاسی کشور وجود دارد تنها معجزه سیاسی می تواند رئیس جمهوری جدید کشور را انتخاب کند.

 سعد حریری که به همراه ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه و دورزی‌های لبنان و سمیر جعجع رییس"نیروهای لبنانی"، ائتلاف جریان 14 مارس را شکل داده‌اند، گفت برای آنکه رئیس جمهور جدید کشور قبل از مهلت قانونی آن انتخاب شود به معجزه سیاسی نیاز است . 

این سیاستمدار لبنانی که از طریق شبکه تلویزیونی المستقبل فعالیت‌های رسانه‌ای و سیاسی خود را دنبال می‌کند، در بیانیه وداع با میشل سلیمان که دوره ریاست جمهوری اش نیمه شب امشب به پایان می رسد در همین باره گفت: نیروهای سیاسی کشور باید خطرهایی خلاء سیاسی نبود رئیس جمهور در کشور، بالاترین سمت سیاسی که متعلق به مسیحیان کشور است، درک کنند. 

حریری در بخش دیگر از این بیانیه از دوراندیشی و درایت رئیس جمهور کنونی در طول دوره ریاست جمهوری اش بر کشور قدردانی کرد و گفت: میشل سلیمان در طول مدتی که عهده دار این سمت مهم درکشور بود همواره بر گفتگوی ملی به منظور پایان دادن به تنش های سیاسی و مذهبی اصرار می کرد.

رهبر جریان المستقبل در بخش دیگراز اظهارات خود در این بیانیه از همه مسئولان ، رهبران سیاسی کشور خواست به هر قیمتی که شده از وجود آمدن خلا سیاسی در سمت ریاست جمهوری کشور جلوگیری کنند، زیرا اگر سمت ریاست جمهوری کشور خالی بماند ضربه ای سنگین به نظام دموکراسی کشور وارد خواهد شد. 

این فعال سیاسی سنی مذهب مقیم پاریس در همین باره تصریح کرد بر اساس قانون اساسی کشور نیز سمت ریاست جمهوری کشور به هیچ وجه نباید خالی بماندو اگر عیبی اکنون در کشور وجود دارد این است که قانون اساسی کشور به درستی اجرا نمی‌شود. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار