"راه آرامش" دست يابي به آسيب شناسي اسباب بازي ها در شبكه دو

فصل پنجم برنامه «راه آرامش» با موضوع آسيب شناسي اسباب بازي ها از سوم خرداد روي آنتن شبكه دو مي رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شبكه دو، محمد رفعتي با اعلام اين خبر گفت: تاكنون چهار فصل از فصلهاي برنامه «راه آرامش» با عناوين «فصل تربيت فرزند»، «فصل جمعيت»، «عوامل مؤثر بر تحكيم روابط خانوادگي» و «روابط زن و مرد» به اتمام رسيده و اين هفته شاهد پخش فصل پنجم اين برنامه با موضوع «آسيب شناسي اسباب بازيها» به كارشناسي آقاي دكتر مجيد قادري خواهيم بود.
 
تهيه كننده اين برنامه خاطرنشان كرد: نکته ای که در مورد اسباب بازیها حائز اهمیت هست توجه به اسباب بازی به عنوان یک کالای فرهنگی است كه متأسفانه امروزه بسیاری از خانواده ها توجه چندانی به تأثیر مهم اسباب بازی در شکل دهی شخصیت و سبک زندگی آینده فرزندان خود ندارند.

همانطور که می دانید در گذشته اسباب بازی کودکان ما همان ابزارهای طبیعی متعلق به زندگی روزمره و بومی خودمان بود و شیوه های بازی را فعالیت هایی تشکیل می داد که به خلاقیت و تجربه بهتر زندگی کودکان کمک می کرد ولی امروزه اسباب بازی هایی به بازار آمده که کودکان ما را دچار آسیب های جسمی، انزواطلبی، پرخاشگری، افت تحصیلی، بی هویتی و انفعال کرده است و باید متذكر شد كه متأسفانه در زمینه طراحی اسباب بازی، متناسب با فرهنگی ایرانی اسلامی به خوبي عمل نشده است تا جایی که مقام معظم رهبری در بیاناتشان در سال گذشته در مورد اسباب بازیها عبارت تکان دهنده ای بیان فرمودند كه: «من چقدر سر قضیه‌ تولید اسباب‌بازی داخلیِ معنی‌دار و جذاب حرص خوردم» که توجه ویژه مسئولین فرهنگی کشور را به مقوله اسباب بازیها می طلبد.
 
در همین راستا فصل پنجم برنامه «راه آرامش» به آسیب شناسی اسباب بازیها اختصاص پیدا کرده که در سه جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. محورهای اصلی این فصل عبارتند از: «تأثیر اسباب بازیها در شکل گیری شخصیت کودک»، «تأثیر اسباب بازی و بازیها در تربیت اجتماعی کودک»، «ویزگی های یک اسباب بازی مطلوب»، «خطرات اسباب بازیهای وارداتی» و «وظایف خانواده ها در انتخاب اسباب بازی مناسب برای فرزندان».
 
تهيه كننده اين برنامه ابراز كرد: به منظور دقت نظر بيشتر مخاطبان با آنچه در اين برنامه عنوان مي شود، مسابقه اي پيامكي طراحي شده كه علاقه‌مندان مي توانند با پاسخ دادن به سؤالات اين برنامه از طريق سامانه پيامكي 30000212 از جوايز ارزشمندي برخوردار شوند.
 
«راه آرامش» كاري از گروه معارف شبكه دو سيماست كه اجراي فصل پنجم اين برنامه را آقاي سيد عليرضا قوامي عهده دار است و از شنبه تا چهارشنبه (3 لغايت 7 خرداد) ساعت 12:20 از شبكه دو پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه ، آسیب ، موضوع ، آنتن ، سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار