معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران:

"طرح تحول سلامت" به کمک درمان ناباروری بیاید

بسیاری از بیمارستان‌ها، تجهیزات و بویژه داروهای کافی برای درمان ناباروری را ندارند و همچنان بخش خصوصی در این زمینه پیشرو است.

دکتر مهران ولایی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از اساسی‌ترین موانع بر سر راه درمان‌های ناباروری عدم پوشش بیمه‌ای مناسب این درمان بویژه در خصوص داروهای درمان آن است. زیرا هم‌اکنون بخش عمده‌ای از داروهای ناباروری حمایت بیمه‌ای کافی ندارند و میل پزشکان به تجویز داروهای گران قیمت خارجی نیز منجر به سوق اجباری زوج‌ها به کلینیک‌های خصوصی برای درمان ناباروری شده است که همین امر منجر به تحمیل هزینه‌های نامتعارف، گزاف و افسار گسیخته درمان ناباروری در مراکز خصوصی شده است. 

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت باید بطور جدی به کمک درمان ناباروری بیاید، تاکید کرد: هم‌اکنون بسیاری از مراکز درمانی دولتی تجهیزات مناسب و کافی بویژه در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و نیز داروهای لازم را برای درمان ناباروری ندارند و خوشبختانه با اجرای جدی طرح تحول سلامت امیدواریم که در این راستا، این طرح تا حد زیادی در کاهش هزینه‌های سرسام‌آور درمان ناباروری به طور چشمگیری اثرگذار شود. 

معاون غذا و دارو با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی افزایش جمعیت توسط مقام معظم رهبری، ‌ کاهش هزینه‌های درمان ناباروری را یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین لازمه تولید نسل ذکر کرده و اذعان داشت: در این راستا یکی دیگر از دغدغه‌های اساسی این است که متاسفانه بیشتر پزشکان، علی‌رغم وجود مشابه داخلی داروهای درمان ناباروری، متاسفانه هنوز هم داروهای خارجی را نسخه می‌کنند و این درحالی است که تقریباً بخش اعظمی از داروهای ناباروری مشابه داخلی و البته با کیفیت مطلوب دارند و در بسیاری از مواقع قیمت برخی از این دارو‌ها حتی یک دهم نوع خارجیش نیز نمی‌شود و در صورتیکه نسخه داروهای درمان ناباروری برای نوع داخلیشان پیچیده شود، ‌ همین امر می‌تواند منجر به افزایش و نوآوری بیش از پیش در تولیدات داخلی این دارو‌ها شود. 


انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر برزگر
۱۷:۲۴ ۱۸ تير ۱۳۹۳
بیمارستان های دولتی که شامل طرح سلامت میباشند چه بیمارستان هایی در شیراز هستند؟من میخواستم بدونم ایا بیمارستان های خصوصی هم شامل این طرح میشوند؟خیلی ممنون میشم اگر جواب بدهید.
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر برزگر
۱۷:۱۷ ۱۸ تير ۱۳۹۳
کدام بیمارستان ها شامل این طرح میشوند؟
آخرین اخبار