نایب رییس کمیسیون اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رویکرد "سرمایه گذاری" نیازمند تغییرات اساسی است

رویکرد سرمایه گذاری در کشور از وضعیت نامطلوبی برخوردار است که با تدبیر دولت فعلی قابل تغییر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در طی سال‌های گذشته، تغییر مداوم قوانین و بی‌تدبیری مدیران باعث، کاهش سرمایه‌گذاری مولد در بخش تولید شد، که رویکرد سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و تولید به رویکرد دلالی و واسطه‌گری تغییر یافت که با این وجود رویکرد سرمایه‌ گذاری در کشور نیازمند تغییرات اساسی است.
 
روح‌الله بیگی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است: جذب سرمایه به ایجاد ثبات در اقتصاد و بهبود رتبه کسب و کار کشور و کاهش ریسک سرمایه‌ گذاری را منجر خواهد شد.
 
وی در ادامه گفت: کاهش نرخ بازگشت سرمایه و ثبات در قوانین و مقررات و اختصاص مشوق‌های مختلف اجتناب‌ناپذیر خواهد بود که در سال‌های اخیر تغییر مداوم قوانین و بی‌ثباتی در بخش‌های مختلف و بی‌تدبیری مدیران باعث کاهش سرمایه گذاری مولد در بخش تولید شود و رویکرد سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و تولید به رویکرد دلالی و واسطه‌گری تغییر یافت.
 
بیگی اظهار داشت: مقابله با توطئه‌های دشمنان و کاهش چالش‌های سیاسی و جلوگیری از ایران هراسی، نیز در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی مؤثر است.
 
وی در پایان تأکید کرد: حمایت همه جانبه از تولید نیز می‌تواند به ماندگاری سرمایه‌ها در بخش تولید و افزایش سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال منجر شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار