آموزش خانواده‌ها را جدی بگیریم

خانواده به دلیل عدم آگاهی و جهل به موضوعات دچار تزلزل می‌شوند.

 محسن آشوری آسیب شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران    با بیان این موضوع باید آموزش خانواده را جدی تلقی کنیم اظهار داشت: بسیاری از مشکلات خانواده‌ها به دلیل عدم آگاهی و جهل به موضوعات است.
 
وی افزود: آموزش خانواده قدمی در آموزش و پرورش مطرح بود که جدی گرفته نشد.
 
این آسیب شناس ادامه داد: در نظام پزشکی ما زوجین قبل از ازدواج مورد آزمایشات پزشکی قرار می گیرند اما به مسائل اخلاقی آنها توجهی نمی شود.
 
وی با بیان این موضوع که مانند پزشک خانواده باید طرحی داده شود تا خانواده ها از ابتدای تشکیل با یک  مشاور خانواده در ارتباط باشند و این ارتباط ادامه دار باشد تا آموزش ها به روز شود، نقش رسانه را در امر آموزش خانواده ها بسیار موثر دانست.
 
آشوری در ادامه گفت: بسیاری از مشکلاتی که منجر به جدایی زوج‌ها و طلاق می‌شود اگر در ابتدا توسط مشاوران مجرب مورد بررسی قرار بگیرد قابل حل است.
 
وی با یادآوری این موضوع که افسردگی و ناراحتی های روحی از مسائلی است که اعضاء خانواده های دچار بحران و تزلزل با آن درگیرند ادامه داد: خانواده های تزلزل ، جامعه را دچار  بحران و تزلزل  می کند.
 
آشوری در پایان با اشاره به این مطلب که در خانواده های ما آموزش های دینی و اخلاقی باید با پشتوانه عقلی و منطقی باشد تا شالوده ی شخصیت افراد شود تا این آموزه‌ها با فاصله گرفتن افراد از خانه و خانواده دچار دگرگونی نشود خاطر نشان کرد: از نظام اجتماعی و آموزش نیز توقع می رود که زمینه را برای ارتقاء و تقویت این آموزه ها فراهم نماید.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: اموزش ، خانواده ، اگاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.