شیراز/

متناسب نبودن خروجی دانشگاهها در کشور با نیاز بازار کار

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: خروجی دانشگاه‌ها در کشور تناسبی با نیاز بازار کار ندارد و این مشکل در بخش کشاورزی دوچندان است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ غلامحسین حسینی‌نیا افزود: منطبق نبودن فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با نیازهای بازار کار موجب 2 تا سه برابر شدن متوسط نرخ بیکاری کشور شده است.

وی بیان کرد: 2 میلیون شغل توسط اتباع بیگانه در کشور اشغال شده که باید برای این مشکل تدابیر مناسب اندیشیده شود.

حسینی‌نیا با اشاره به افزایش 80 میلیونی جمعیت جهان در هر سال، بیان کرد: جمعیت جهان در سال 2020 هشت میلیارد نفر خواهد شد و این افزایش نیاز به منابع غذایی را تا 64 درصد بالا می‌برد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به لزوم اندیشیدن راهکارهای مناسب برای تولید غذا در کشور، گفت: در ایران هم تا سال 2020 باید برای تامین غذای 100 میلیون نفر برنامه‌ریزی کنیم، حال آنکه به اعتقاد کارشناسان کشاورزی، کم‌آبی مشکلی جدی فراروی این بخش است.

معاون وزیر تعاون پرهیز از خام‌فروشی و توجه به افزایش ارزش‌افزوده محصولات تولید شده را یادآور شد و ادامه داد: تبدیل کشاورزی سنتی به کارآفرینی چالش مهمی در حوزه کشاورزی است و اگر این چالش‌ها مرتفع نشود، از سایر کشورها عقب خواهیم ماند.

حسینی‌نیا، تدوین نقشه جامع توسعه کارآفرینی کشور، ایجاد سازمان نظام کارآفرینی کشور، طراحی و تنظیم برنامه‌های جامع کارآفرینی و راه‌اندازی بورس ایده را به‌ عنوان مهمترین برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.