اردبیل/

ثبت نام رایگان 49 هزار نفر در بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت:‌ 49 هزار نفر در طرح بیمه سلامت همگانی و رایگان در استان اردبیل ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ وحید خلیل‌اللهی دیروز در جلسه شورای سلامت در اردبیل اظهار داشت:‌ طرح نام‌نویسی در بیمه سلامت رایگان برای افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند تا آخر سال ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 70 هزار نفر در استان اردبیل در این طرح ثبت‌نام کنند.

وی گفت: این طرح در مناطق شهری پرجمعیت انجام می‌شود و از روستاییان انتظار داریم که با رها کردن بیمه عشایری و روستایی خود در این طرح ثبت‌نام نکنند چرا که امکان برخورداری آنها از امکانات بیمه سلامت رایگان فراهم نمی‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این است تا از طریق دفاتر پیشخوان این ثبت‌نام‌ها استمرار پیدا کند و گروه‌های اجتماعی که فاقد هرگونه بیمه هستند، می‌توانند با مراجعه به این دفاتر ثبت‌نام خود را انجام دهند.

خلیل‌اللهی در ادامه خاطر نشان کرد: ‌از 15 اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور طرح تحول نظام سلامت اجرا می‌شود که بیش از 350 نفر افراد بستری در بیمارستان‌های استان از قالب این طرح تنها با پرداخت 10 درصد هزینه بستری ترخیص شدند.

وی بیان کرد: ‌دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند تا یک فضای مناسبی را برای بهره‌مندی هموطنان از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی فراهم کند که با اجرای طرح تحول سلامت و بسته‌هایی که تدارک دیده شده انتظار می‌رود اهداف مورد نظر تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، بیمه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.