نابودی زنبور عسل برابر با نابودی 60درصد از فرآورده‌های غذایی

رئیس سازمان محیط زیست گفت: خداوند چرخه حیات را به هم پیوسته خلق کرده و نابودی آنها یعنی نابودی حیات.

به گزارش خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران، معصومه ابتکار در مراسم روز جهانی تنوع زیستی هدف از برگزاری این گردهمایی را دو مطلب عنوان کرد و گفت: بزرگداشت بحث تنوع زیستی و اینکه چقدر اهمیت دارد و به زندگی ما ارتباط دارد و همیشه برای مردم سوال است یعنی اینکه با این همه مشکلی که ما داریم چرا به بحث روباه و یوزپلنگ می‌پردازیم.

وی ادامه داد: بیکاری و فقر و سایر مشکلات وجود دارد اما واقعا بحث تنوع زیستی یک مقوله انتزاعی است که به زندگی کودکان، کشاورزان و هنرمندان ارتباطی ندارد ، این در حالی است که اگر ما این ارتباط را به جهت عمومی مطرح کنیم آن زمان کشاورز و هنرمند همگی متوجه ارتباط و پیوستگی آن خواهند شد.

وی ادامه داد: تنوع زیستی یعنی خدماتی که برای امنیت غذایی ما صورت می‌گیرد آیا شما می‌دانید 60 درصد از فرآورده‌های غذایی از میوه‌جات و سبزیجات توسط گرد افشانی زنبور عسل صورت می‌گیرد؟ و اگر از چرخه طبیعت حذف شود که متاسفانه تا به امروز هم به دلیل استفاده بی‌رویه از سموم رو به نابودی است ، امنیت غذایی ما نیز به خطر می‌افتد.

وی ادامه داد: تمام صحبت ما این است که قدر تنوع زیستی را بدانیم چراکه در بهبود کیفیت آب و هوا و خاک نقش دارد.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: اگر هنرمندان که در این عرصه ورود پیدا کرده‌اند خلاقانه به این موضوع بپردازند  دنیایی حرف در آن وجود دارد و این بزرگداشت یک کار سمبلیک نیست و یادآور این است که ما همه مدیون این تنوع زیستی هستیم.

معصومه ابتکار پیام دوم را تقدیر و تشکر از کسانیکه در این عرصه فعالیت می‌کنند مانند هنرمندان بیان کرد و افزود: کار هنری زیاد داشته‌ایم اما کاری که پایتخت انجام داد و اثرگذار بود کمتر شاهد آن بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اگر این نوع رویکرد نتواند اهمیت تنوع زیستی را مطرح کند روزی خواهد رسید که بچه‌های ایرانی نتوانند گوزن زرد ایرانی را ببینند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: نابودی ، زنبور ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار