مفتح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بورس میزبان "تعاون‌گران" برتر می‌شود

حضور شرکت‌های تعاونی برتر در بورس و واگذاری اوراق بهادار به کشاورزان تعاونی‌های کشاورزی در فصل برداشت از برنامه‌های اتاق تعاون در سال جدید است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران محمدصادق مفتح دبیرکل اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران  گفت: در زمینه بورس ما در دو شاخه برنامه‌هایی را برای بخش تعاون داریم.
 
وی ادامه داد: برنامه اول این است که بتوانیم شرکت‌های تعاونی را با ایجاد استانداردهای لازم در قالب شرکت‌های سهامی عام در بورس عرضه کنیم.
 
دبیرکل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه این طرح در کمیته فردی بورس در حال بررسی است گفت: ورود این شرکت‌ها به بورس کمک فراوانی به بخش تعاون می‌کند و بررسی برای این طرح به ویژه برای تعاونی‌های کشاورزی در کمیته فردی بورس ادامه دارد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه کشاورزان در فصل برداشت و فروش محصول مقروض و نیازمند پول هستند گفت: کمبود نقدینگی در فصل برداشت محصول در اکثر تعاونی‌های کشاورزی و برای کشاورزان وجود دارد که سبب حضور دلالان در بازار میوه و تره‌بار می‌شود؛ به همین منظور می‌توان با بورس این نقدینگی را برطرف کرد.
 
وی تصریح کرد: ما پیشنهاد دادیم که کشاورز زمانی که محصول را در انبار گذاشت با تعریف انبارهای مشخص و استاندارد، رسید انبار به عنوان یک قبض بهادار باشد تا کشاورز بتواند با آن در بورس دارای سهام شده آن را بفروشد و حتی با آن وام بگیرد.
 
مفتح اظهار داشت: مزیت این طرح در این است که کشاورز مجبور نیست با توجه به زحمت تولید محصول خود را زیر قیمت بازار نفروشد.
 
وی در پایان گفت: این دو طرح در بورس در حال بررسی است در مرحله اول بررسی بر روی چند شرکت تعاونی شروع شده تا استانداردهای آن به بورس نزدیک شود و در  مرحله دوم جلسات با مسئولین کشاورزی و بورس در حال انجام است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار