تبریز/

عمليات مرمت كليساي چوپان در منطقه آزاد ارس

معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد ارس گفت: فاز اول مرمت و احياء كليساي چوپان(ناخيرچي) به عنوان يكي از آثار ثبت شده در فهرست جهاني يونسكو آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،بهرام سرمست با بيان اين مطلب افزود: با توجه به ضرورت حفاظت و صيانت از اين اثر ارزشمند تاريخي سازمان منطقه آزاد ارس با همکاری پايگاه جهاني كليساهاي تاريخي ايران مرمت بناي اصلي، تعميرات گچكاري سطوح داخلي، سنگ کاری، بازسازی نمای بیرونی، استحکام بخشی و تقویت پی بنا را در دست اجرا دارد.

سرمست افزود: اين بناي تاريخي به علت قرار گيري در مسير گردشگري ارس به عنوان يكي از جاذبه هاي پرتردد سالانه ميزبان گردشگران بيشماري بوده كه با اعتبار یک میلیارد ريال فاز اول مرمت اين بنا در سالجاري در طي يك برنامه 4 ماهه انجام خواهد شد.

وی پروژه احياء و مرمت كليساي چوپان را به عنوان يكي از برنامه هاي اين معاونت در سالجاري اعلام و از تبديل اين مجموعه به يك جاذبه گردشگري جديد خبر دادند.

گفتنی است اين كليسا درسال 1518 ميلادي احداث گرديده و چنانچه از نام آن قابل استنباط است براي چوپاناني كه مشغول چراي حيوانات در مراتع آنجا بودند طراحي شده تا آنها براي به عمل آوردن فيوضات خود به روستاهاي دره شام مراجعت ننمايند/س.
 
 
 
برچسب ها: منطقه ، آزاد ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.