وزير بهداشت با مديرکل سازمان بهداشت جهاني در ژنو دیدار کرد

تقدیر از الگوی موفق ایران در بهبود خدمات پزشکی

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، با تقدیر از بهبود و پیشرفت های خدمات پزشکی ایران، ادغام آموزش پزشکی در خدمات بهداشتی و درمانی را طرحی موفق دانست.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، در این دیدار مارگارت چان یکی از جنبه های موفقیت ایران را ادغام آموزش پزشکی در خدمات بهداشتی و درمانی ذکر کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورها از کمبود نیروی انسانی در خدمات بهداشتی و همچنین ناهماهنگ بودن آموزش پزشکی با نیازهای سلامت مردم شکایت دارند که مسلماً الگوی ایرانی ادغام آموزش و خدمات می تواند یک راه حل برای این موضوع باشد.

 چان در عین حال درباره افزایش خدمات درمانی در صورتی که به اقدامات پیشگیری توجه کمتری شود هشدار داد و گفت: امیدوارم شما دچار مشکلی که در برخی از کشورهای دنیا اتفاق افتاده و آن تمرکز بر درمان است نشوید زیرا این کار موجب شکست در پیشگیری از بیماری‌ها می‌شود.

بر اساس این گزارش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار به تکمیل شبکه‌های بهداشتی درمانی در ایران تا پایان امسال خبر داد و گفت: اجرای مراقبت‌های اولیه بهداشتی از طریق این شبکه‌ها که از 30 سال پیش در ایران راه اندازی شده است نه تنها موجب ارتقای سلامت مردم کشور بلکه باعث جدی گرفتن خدمات پیشگیرانه از بیماری‌ها نیز شده است.

دکتر هاشمی افزود: به تازگی حتی مراکز آموزش بهورزان که در خانه های بهداشت خدمات پیشگیری به مردم روستاها عرضه می کنند از آموزشگاه های ساده به مراکز عالی آموزش سلامت تغییر کرده است.

وزیر بهداشت گفت: در این آموزش‌ها تغییر نگرش بهورزان از بیماری های واگیر به پیشگیری از بیماری های غیر واگیر اتفاق می‌افتد و با وارد شدن خدمات پیشگیری از بیماری‌های قلبی، دیابت و اعصاب و روان در این آموزش ها امیدواریم در آینده با ارتقاء بیشتر شاخص های سلامت در بین مردم کشورمان روبرو شویم.

وی افزود:‌ اجرای برنامه تحول نظام سلامت که در آن پرداختی مردم در بیمارستان های دولتی کاهش یافته و همچنین موجب ترویج زایمان طبیعی می شود حرکتی دیگر در ارائه خدمات پیشگیری به مردم است.

هاشمی در ادامه از  مارگارت چان دعوت کرد تا در جشن تکمیل شبکه های بهداشتی درمانی در ایران که تا چند ماه دیگر انجام می شود شرکت کند و مدیر کل سازمان بهداشت جهانی نیز این دعوت را پذیرفت و گفت: علاقه‌مند است از نزدیک از پیشرفت ها و خدمات بهداشتی درمانی در ایران دیدن کند، ضمن این که درباره شهرهای اصفهان و شیراز نیز تعاریف زیادی شنیده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار