ترافیک هوایی دنیا تا سال 2030 دو برابر می شود

رییس انجمن علمی حمل و نقل هوایی با اشاره به این که طبق پیش بینی‌ها، ترافیک هوایی دنیا از سال 2012 تا 2030 به دو برابر افزایش می‌یابد، اظهار داشت: با توجه به دو برابر شدن ترافیک هوایی افزایش امنیت و به تبع آن افزایش هزینه ها اجتناب ناپذیر است که باید با طراحی درست و استفاده از فناوری های جدید به آن دست یابیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،سید حسن شفتی صبح امروز در افتتاحیه همایش دو روزه «حمل و نقل هوایی ایران، آسیب‌شناسی و چالش‌ها» که به همت انجمن علمی حمل و نقل هوایی در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران آغاز به کار کرد با اشاره به عنوان این همایش اظهار داشت: برای داشتن یک برنامه راهبردی در صنعت هوایی نیازمند آسیب‌شناسی دقیق هستیم که این گونه نشست‌ها می‌تواند با گردآوردن متخصصان اتاق فکری را تشکیل دهد که دولت و مجلس بتوانند از آن تغذیه کنند.

وی با اشاره به در مضیقه بودن کشور ایران از بعد استانداردهای بین‌المللی و همچنین امکانات داخلی تصریح کرد: بخشی از این مباحث و مشکلات به دلیل تحریم‌ها است اما همه آنها به تحریم مربوط نیست و ما در این همایش قصد داریم به بخش‌هایی از مشکلات که به تحریم مربوط نمی‌شود، بپردازیم.

به گفته شفتی امروزه در دنیا مهمترین عامل در داشتن حمل و نقل هوایی ایمن را مربوط به سازماندهی و مدیریت می‌دانند و در واقع ایمنی به مدیریت و ساماندهی کار بستگی دارد و عواملی چون ایمنی و خطای انسانی که در دهه‌های گذشته مطرح می‌شد کمتر در بحث ایمنی پرواز مطرح می‌شود.

رییس اسبق سازمان هواپیمایی با بیان این که در یک مقطع زمانی شرکت‌های هواپیمایی ملی ما بهترین شرکتهای هواپیمایی دنیا بودند، تصریح کرد: باید بررسی شود که چه موضوعی باعث شده که در حال حاضر با مشکلات فعلی مواجه باشیم. ما در این همایش پس از آسیب‌شناسی از صاحب‌نظران این موارد را در اختیار دولت و مجلس قرار می‌دهیم. البته پس از آسیب‌شناسی باید با نگاه ترکیبی نتیجه‌گیری شود و ما در این مسیر این آمادگی را داریم که تا پایان راه جلو رفته و برنامه راهبردی در این زمینه تقدیم دولت و مجلس کنیم.

وی با بیان این که تقریبا به ازای هر بیش از دو هزار ایرانی یک صندلی هواپیما داریم، تصریح کرد: رییس جمهور اعلام کردند که این عدد را باید به هزار برسانیم که این موضوع نیازمند یک توانمندی در مباحثی چون آموزش، هواپیما و مدیریت است.

شفتی در پایان اظهار امیدواری کرد که دولت نیز از کانون‌های تفکری که بدون جهت‌گیری منافع ملی را در نظر می‌گیرند برای تصمیم‌گیری‌های خود بهره‌مند شود.

یوسف شفاهی، دبیر این همایش و استاد دانشگاه صنعتی شریف هم با بیان این که از یک سال گذشته فعالیتهای لازم جهت برگزاری این همایش صورت گرفته است، گفت: بیش از 110 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری‌های به عمل آمده طی این همایش 32 مقاله به صورت شفاهی و 27 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

به گفته وی عمده محورهای مقالات ارسالی شامل ایمنی و امنیت، برنامه‌ریزی در قسمت‌های مختلف حمل و نقل هوایی، مدیریت اقتصاد، تکنولوژی و فناوری اطلاعات و غیره است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ترافیک ، هوایی ، دنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.