مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی:

صادرات گسترده سوخت مایع به عراق، پاکستان و افغانستان در سال 93

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ازبرنامه ریزی برای صادرات سوخت مایع به کشورهای همسایه خبردادوگفت:ایران آمادگی دارد درسال 1393حجم زیادی ازنفت گاز ونفت کوره را به عراق، پاکستانوافغانستان صادرکند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،مصطفی کشکولی روز سه شنبه  اظهار داشت: عراق، پاکستان و افغانستان از کشورهایی هستند که قرار است سوخت مایع شامل نفت گاز و نفت کوره به آنها صادر شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده صادرات سوخت مایع از طریق مبادی زمینی انجام می شود، گفت: در صورت تمایل مشتریان، می توان گاز مایع و نفت کوره را از طریق مسیر دریایی به بنادر عراق و پاکستان نیز تحویل داد.

اسداله احمدی نژاد مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نیز چندی پیش اظهار داشته بود: حسب دستور وزیر نفت، صادرات روزانه ١١ میلیون و ۵٠٠ هزار لیتر نفت گاز و ٣۵ میلیون لیتر نفت کوره به عهده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه بازاریابی برای صادرات این فرآورده های نفتی از طریق امور بین الملل شرکت ملی پخش انجام می شود، افزود: این امر، ماموریت جدیدی برای شرکت ملی پخش است که می تواند به ارز آوری برای کشور بینجامد.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: صادرات فرآورده های نفتی در کنار فعالیت اقتصادی دیگری مثل سوآپ، حرکت اقتصادی رو به رشدی برای کشور محسوب می شود.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تصریح کرد: بیش از سه دهه از خام فروشی نفت در دنیا می گذرد، ما نیز با پایان دادن کامل به این موضوع باید ارزآوری تولیدات خود را به سمت ایجاد ارزش افزوده پیش ببریم.

با توجه به راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش 100 میلیون مترمکعبی تولید گاز طبیعی در سال جاری قرار است سوخت مایعی که پیش از این برای سوزانده شدن تحویل نیروگاه ها و مراکز صنعتی می شد، برای ارزآوری صادر شود.

/انتهای پیام

منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.