آباد در جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح کرد

سوئدی‌ها شرکت عقاب افشان را تائید نکردند

آباد با بیان اینکه مکاتباتی در خصوص استاندارد بودن تجهیزات استفاده شده در اتوبوس اسکانیا با شرکت اصلی سازنده این اتوبوس صورت گرفته گفت: پاسخ‌های این سازمان مبنی بر عدم تأیید شرکت عقاب افشان بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه شصت و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران اعضای شورا پس از شنیدن اظهارات احمد دنیا مالی رییس کمیسیون حمل و نقل عمران شورای شهر در خصوص بیان جزئیات واژگونی حادثه اتوبوس اسکانیا در بزرگراه آزادگان هر یک از اعضا به بیان نظرات خود در این خصوص پرداختند.
 
انصاری یکی از اعضای شورای شهر اظهار داشت: درهر جای دنیا وقتی مسئله جان انسان‌ها مطرح می‌شود مسئولیت بدون تقصیر را می‌پذیرند و اصلاً مواردی نظیر آنکه در بروز حادثه مقصر بوده‌ایم یا خیر مطرح نمی‌شود.
 
وی با بیان اینکه هر چند طبق گفته مسئولین پس از حادثه اتوبوس اسکانیا در سال گذشته (حادثه قم) قرار بود خط تولید این اتوبوس متوقف شود اظهار داشت: هر چند معلوم نیست که این خط تولید متوقف شده باشد اما ما به عنوان پارلمان شهری با رعایت شئون دستگاه قضایی مکلف به پیگیری این گونه حوادث هستیم.
 
این عضو شورای شهر در واکنش به صحبت‌های دنیا مالی در خصوص اینکه اگر شرکت‌ عقاب افشان منحل شود حدود 2 هزار کارگر بیکار خواهند شد افزود: تلاش برای  نجات جان حتی یک انسان هم به میزان کار این افراد اهمیت داشته و این قبیل اظهارات تنها بهانه‌ای برای دفاع برخی از افراد خواهد شد.
 
**آباد: عدم تأیید شرکت عقاب افشان از سوی سازنده اصلی اسکانیا در سوئد
 
در ادامه این جلسه معصومه آباد یکی دیگر از اعضای شورای شهر با بیان اینکه گزارش کارشناسی این حادثه خوب بوده افزود اما در خصوص موضوع استاندارد بودن اتوبوس باید گفت: اینکه اعلام شده بسیاری از وسایل مورد استفاده در اتوبوس سوئدی بوده مکاتبه‌ای با شرکت سازنده اصلی اسکانیا در سوئدی صورت پذیرفته که طبق نظرات آنها شرکت عقاب افشان هیچ گونه ارتباطی با این شرکت نداشته است.
 
در ادامه این تذکرات انصاری یکی دیگر از اعضای شورای شهر با بیان اینکه ایران طی سالیان گذشته یکی از کشورهای پیشتاز در خصوص ساخت اتوبوس بوده‌اند افزود: متأسفانه امروز دیگر از این سابقه تاریخی خوبی برخوردار نبودیم و تنها توانمان در حد مونتاژ خودرو است.
 
وی با بیان اینکه طبق گزارشات اعلام شده از سوی پلیس راهور 53 درصد تصادفات علی‌رغم تولید 10 درصد اتوبوس‌ها از سوی شرکت عقاب افشان مربوط به اتوبوس‌های اسکانیا افزود: توقف این خط تولید تا رسیدن آن به استانداردها مهم‌ترین درخواست شورای اسلامی شهر تهران است که باید اقدامات جدی در این راستا صورت گیرد.
 
این عضو شورای شهر در ادامه یکی دیگر از موارد حائز اهمیت را در خصوص برخورداری این اتوبوس از استانداردهای لازم عنوان نمود و افزود: اگر سازمان استاندارد این اتوبوس‌ها را تأیید کرده باشد این امر به معنای پایین آمدن ارزش استاندارد ایران از نظر ملی خواهد بود و اگر سازمان استاندارد این خودرو را نیز تأیید ننموده‌ باشد بازهم این موضوع محل بحث است که چرا این اتوبوس‌ها علی‌رغم دارا بودن استانداردهای لازم در کشور تولید می‌شود.
 
**مورد تأیید بودن سازمان استاندارد بودن خودروهای اسکانیا به معنای پایین آوردن ارزش استاندارد ایران است/سازمان استاندارد باید در خصوص آتش گرفتن خودروهای پژو پاسخگو باشد
 
وی با بیان اینکه سازمان استاندارد باید در خصوص تاکسی‌های تولیدی نیز توضیح دهد افزود: چرا که در برخی مواقع شاهد آتش گرفتن برخی از خودروهای پژو در خیابان تهران هستیم و تمامی اینها نیازمند توضیحات دقیق سازمان استاندارد است.
 
شاکری یکی دیگر از اعضای شورای شهر در ادامه این تذکرات تاکنون اقدامات خوبی در فرآیند رسیدگی به مسائل شهری در کمیسیون حمل و نقل و عمران صورت پذیرفته اظهار داشت تمامی این فعالیت‌ها نیازمند تداوم و همکاری دیگر دستگاه‌ها در جهت پاسخ دادن به مطالبات مردم است.
 
وی با بیان اینکه اگر معتقدیم که کمیسیون‌ها وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند نباید به آنها خیلی فشار آوریم تا گزارش‌ها زودتر تمام شود افزود: این عمل سبب انجام تخصصی‌تر شدن کارها خواهد شد.
 
*بررسی حادثه اسکانیا به عملی نمایشی تبدیل شده
 
سرخو یکی دیگر از اعضای شورای شهر با بیان اینکه روند بررسی هنوز ادامه دارد و نمایشی شده اظهار داشت: نتایج آن تاکنون این بود که کم و بیش همه بخش‌ها مقصرند که این امر نیازمند اقدامات نظارتی دقیق است.
 
وی با یادآوری اینکه نامه‌ای در این خصوص به معاونت حمل و نقل ترافیک نوشته است به بدون پاسخ ماندن این نامه اشاره نمود و افزود: با توجه به واگذاری اتوبوس‌ها به شرکت‌های خصوصی لازم است اقدامات نظارتی لازم از جهت وضعیت بررسی لاستیک‌ها صورت پذیرد ضمن اینکه باید در نظر داشت صندلی‌های مترو نیز از مشکلاتی نظیر اتوبوس اسکانیا برخوردار است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اتوبوس ، اسکانیا ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
کارگرانی که اتوبوس قبرستان می سازند.
آخرین اخبار