در صفحه اختصاصي شبكه اجتماعي وزير بهداشت منتشر شد؛

گزارش دكتر قاضي زاده هاشمي از "مجمع جهانی بهداشت"

دكتر قاضي زاده هاشمي،وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي به عنوان رییس اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در مجمع جهاني بهداشت شركت كرده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،دكتر قاضي زاده هاشمي،وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي به عنوان  رییس اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در مجمع جهاني بهداشت شركت كرده است.

در ادامه اولين گزارش سفر وزير بهداشت به ژنو را كه در صفحه اختصاصي وي در شبكه اجتماعي كلوب منتشر شده است مشاهده مي كنيد :

مجمع جهانی بهداشت، بدنه سیاست‌گذار سازمان جهانی بهداشت است. روز گذشته (29 اردیبهشت) جلسه شصت و هفتم این مجمع با حضور 194 هیأت از کشورهای عضو آغاز به کار کرد. من هم به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و همچنین رییس اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در این همایش جهانی حضور دارم. نخستین اقدام مجمع، انتخاب وزیر بهداشت عمومی کوبا، دکتر روبرتو توماس مورالس اوجدا، به عنوان رئیس جدید بود. 

در روز اول با آقای مارک بیبول، رییس صندوق جهانی مبارزه با ایدز، مالاریا و سل ملاقات کردم. محور اصلی صحبتم، مشکل بیماری‌های مالاریا و سل در ایران به دلیل همسایگی با پاکستان و افغانستان بود؛ مسأله‌ای که سال‌هاست مردم ما را آزار می‌دهد. این بیماری‌ها از این دو کشور به ایران سرایت می‌کنند و هر سال در ایام گرما نیز بیماری وبا که منشاء شیوع آن باز همین کشورها هستند، مردم و سیستم بهداشت و درمان ایران را درگیر می‌کند.

همچنین از رئیس صندوق جهانی مبارزه با ایدز، مالاریا و سل خواستم با توجه به تغییر مدل‌های بیماری‌های واگیردار در منطقه، نگاه ویژه‌ای به ایران داشته باشد.

دکتر بیبول که خودش متخصص بیماریهای عفونی است، گفت: ما همواره از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با بیماری‌ها در منطقه تقدیر می‌کنیم و من شخصاَ پیشرفت‌های متعددی را در ایران احساس می‌کنم و لازم می‌دانم برای کاهش مشکلات مردم این کشور بیشتر هزینه کنیم.

او به عنوان رییس مجموعه‌ای که مسائل متعدد بهداشتی را در جهان رصد می‌کند، پیشرفت‌های ایران در زمینه کنترل ایدز را چشمگیر توصیف کرد و گفت همین موضوع موجب همکاری بیشتر ما با یکدیگر خواهد شد. 

آقای بیبول ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر به تهران سفر کند و تأکید کرد: مدتی است که این سفر را در برنامه‌های کاری خود قرار داده‌ام.

در مجموع دیدار خوبی داشتیم و مهم‌ترین نکته آن «مطرح شدن پیشرفت‌های ایران عزیز در عرصه درمان و بهداشت در سطح مجامع معتبر جهانی» بود. برخورد با این موارد، احساس خوشایندی در انسان ایجاد می‌کند و امیدوارم بتوانیم با فراهم کردن زمینه‌ها و بستری مناسب، به این حرکت شتاب بیشتری دهیم.
باز هم گزارش‌هایی از دیدارهایم برای شما دوستان ارسال خواهم کرد.


انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، بهداشت ، شبکه ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.