اختلاف افکنی میان مسلمانان با بودجه کشورهای عربی

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، مدیر شبکه جهانی ولایت گفت: امروزه اختلاف و جنگ بین مسلمانان توسط وهابیت و با بودجه کشورهای قطر و عربستان بوده که با این کار می‌خواهند اسلام را خشن جلوه دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، شب گذشته در نشست بررسی تطبیقی تکفیر از نگاه ادیان، در پردیس فارابی قم گفت:  ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی از قدیمی‌ترین ترفند‌های استعمار برای نابودی و به جان هم انداختن مسلمانان جهان بوده  که تا امروز نیز موفقیت‌های زیادی  متاسفانه به دست آورده‌اند و مسلمان را به جان هم انداخته‌اند.

وی ادامه داد: مسئله تکفیر از موضوعات ریشه‌دار در اسلام است و از صدر اسلام هر قبیله‌ای که می‌خواست قبیله دیگر را غارت کند، کلمه تکفیر را به او منتسب می‌کرد به طوری که نمونه آن مربوط به عمل خالد بن ولید نسبت به مالک بن نویره می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی تصریح کرد : ابن تیمیه را بزرگ تئورسین وهابیت در قرن هفتم دانسته و او کسی است که برای اولین بار قضیه شرک بودن توسل به اولیاء دین را مطرح کرد و عنوان کرد، چنین کسانی خونشان حلال و اموالشان مباح است که بعدها همین افکاراین فردسبب پی‌ریزی فرقه ضاله وهابیت شد.

این استاد حوزه تاکید کرد: وهابیت را دست پرورده انگلیس است و این کشور  به عنوان استعمار پیر در دنیا شناخته شده و همواره به فکر تفرقه و نابودی مسلمانان بوده است، از این رو بهائیت را در ایران، اخباری گری را در عراق و وهابیت را در عربستان به وجود آورد که بهائیت به خاطر هوشیاری علمای شیعه در ایران تا حد زیادی ساقط شد، ولی محیط عقب افتاده فرهنگی عربستان زمینه رشد وهابیت را فراهم کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گفتک رشد گرایش جوانان مسیحی و یهودی به اسلام و مخصوصاً تشیع و بیداری اسلامی که در کشورهای عربی اتفاق افتاد، آمریکا و غرب را به وحشت انداخت و تصمیم گرفتند به هر قیمتی از آن جلوگیری کنند تا هم چهره اسلام را در نزد افکار عمومی دنیا خشن جلوه دهند و هم بیداری اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهند و بودجه این کار را نیز از طریق کشورهای عربستان و قطر تامین کردند.  البته ما هنوز نتوانسته‌ایم در سطح بین‌الملل اسلام را به خوبی معرفی کنیم و زیبایی ‌های کلام اهل‌بیت(ع) را در اختیار جهان بگذاریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: اختلاف ، بودجه ، عربی ، کشور ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار